K1inUSA

آیا ختنه کردن پسران کار درستی است؟

کانال نویسنده: drbazargan

بنده، مثل خیلی از پدرهای دیگر، از این که می‌بایست پسرم را ختنه کنم خوشحال نبودم. از خودم سوال می‌کردم که چرا باید یک طفل معصوم را زیر تیغ برد و بدن او را دست‌کاری کرد؟

از طرفی، اطلاعات موجود در جامعه قابل اعتماد نیست. بعضی از افراد مذهبی به دلیل گرایش‌های خود به شدت طرفدار این کار هستند، و بعضی افراد غیرمذهبی با آن مخالفت می‌کنند. متاسفانه هر دو گروه، برای اثبات حرف خودشان به اسناد و مدارکی استناد می‌کنند که جانبدارانه هستند.

پس، از آن‌جا که مراجعه به منابع قابل اتکا و بررسی علمی کارِ من است، تصمیم گرفتم در میان تحقیقات مروری بکنم تا ببینم علم پزشکی -غیرجانبدارانه- در این باره چه می‌گوید؟

خوشبختانه پس از مقداری تلاش به یک گزارش معتبر و قابل اتکا از “انجمن پزشکی اطفال آمریکا” رسیدم. در این گزارش که در سال 2012 چاپ شده است، این انجمن با مرور بیش از 200 مطالعه انجام شده در این زمینه و همچنین همکاری با مراکز دیگر علمی مانند پزشکان زنان و زایمان به یک جمع‌بندی بلند و دقیق در مورد فواید و خطرهای احتمالی این کار رسیده است، که متن کامل آن را با شما به اشتراک می‌گذارم:

گزارش

 

نهایتا در این گزارش نتیجه گرفته شده است که:

“ارزیابی اسناد موجود نشان می‌دهد که فواید بهداشتی ختنه پسران نوزاد از خطرهای آن بیشتر است… فواید علمی شناسایی شده عبارتند از: کاهش عفونت مجاری ادرار، کاهش احتمال گرفتن ایدز، کاهش انتقال بیماری‌های جنسی، و کاهش احتمال سرطان آلت تناسلی… ختنه پسران اثر منفی بر روی فعالیت و لذت جنسی آن‌ها نمی‌گذارد… فواید این کار برای بهداشت عمومی جامعه به حدی است که منطقی است در پرداخت هزینه‌های آن مساعدت شود.”

خوشحالم که دیگر با خیال راحت می‌توانم پسرم را ختنه کنم و گرچه این کار برایم سخت است، ولی از فواید آن اطمینان خاطر دارم. هم علم آن را به روشنی تایید کرده است، و هم احادیث بزرگان دینِ ما.

امام صادق فرمود در هنگام ختنه پسر بگویید: «بار الها! اين پيروى ما از سنت تو و سنت پيامبر توست، به جهت خواست تو، و اراده تو، و حكم تو… از اين رو، به خاطر چيزى كه تو از من بدان آگاه ترى… سوزندگى آهن را به او چشاندم. بار الها! پس او را از گناهان پاك گردان، و عمرش را طولانى و آسيب‌ها و دردها را از بدن و جسمش دور بگردان… بى گمان تو می‌دانى و ما نمی‌دانيم»

(وسائل الشیعه، جلد 15، صفحه 169، حدیث1)

Avatar

علیرضا بازارگان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image