K1inUSA

لعنت به وضع اینترنت

در پست مربوط به مهاجرفرستی، گفته شده بود محدودیت اینترنت بعنوان ابزار کار و فعالیت یک نخبه‌ی علمی، از مصادیق زورگویی و ستمگری هست که به فرموده‌ی مولا علی علیه‌السلام، مردم رو به ترک وطن وامیداره.

بعضی مخاطبین در کامنت‌های این پست طعنه اندختن و نوشتن خنده‌دار هست که میگی وضع اینترنت منجر به ترک وطن میشه، اینترنت ایران مشکل خاصی نداره و بوسیله‌ی یه وی‌پی‌ان ارزان‌قیمت جوابگوی تمام نیازها هست و از این حرف‌ها.

علاوه بر توضیحاتی که اونجا (در گروه چت) دادم، یه تجربه‌ی دست‌اول رو هم تعریف کنم:

با چند نفر از بچه‌های دانشگاهی ساکن ایران که در حوزه‌ی دیتا ساینس و هوش مصنوعی فعال هستن جلسه‌ی آنلاین داشتیم.

جلسه‌مون بصورت صوتی برگزار میشد و قرار نبود هیچ‌کسی دوربین‌ش رو روشن کنه (یعنی برقراری ارتباط به سرعت اینترنت خفنی برای نمایش تصویر فول‌اچ‌دی نیاز نداشت و فقط قرار بود صوت رد و بدل بشه و یکی از حاضرین صفحه‌ی خودش رو با بقیه به اشتراک بذاره).

یکی از بچه‌ها اول جلسه وصل شد و صحبت کرد اما مدام قطع و وصل میشد. اکثر جلسه رو نبود و وقتی یه دفعه وسطش وصل شد گفت بسته‌ی اینترنتم تموم شده و داشتم دوباره بسته می‌خریدم. اما بعد دوباره بعلت سرعت داغون قطع شد و تا آخر جلسه نتونست بیاد.

وقتی جلسه‌مون تموم شد، یه صوت داخل گروه گذاشت… گفت: «من فقط می‌خواستم بگم لعنت به این اینترنت ایران و لعنت به این کشور با این وضع اینترنتش، همین»

شاید پیش خودتون بگید خب این بنده خدا منحرف هست و ضد انقلابه و با همه چیز مشکل داره. صرفاً یک نکته بگم: پروفایل ایشون در زمان انتخابات، عکس سید ابراهیم رئیسی بود…

لعنت‌هایی که نثار کرده رو تایید نمی‌کنم، اما به وضوح می‌تونید ببینید این اوضاع اینترنت چطور روح و روان آدم‌ها رو خراش میده و براشون اعصاب‌خردی و دردسر ایجاد میکنه.

آقای رئیسی، کاش جلوی دشمنان اینترنت رو در دولت‌ت بگیری و اینقدر بیخود و بی‌جهت لعنت نخری…

پی‌نوشت: در جلسات آنلاینی که بصورت روزانه داریم، تقریباً جلسه‌ای نبوده که یکی دو نفر از حاضرین مشکل قطع و وصل و سرعت پایین و تاخیر در ارتباط نداشته باشن.

 

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    آوریل 2024
    ش ی د س چ پ ج
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image