K1inUSA

تجمع سالیانه‌ی گروه‌های ضد سقط جنین

نویسنده: مهندس عمران در کالیفرنیا

سن دیگو معروف است به آب و هوای همیشه بهاریش، به سواحل زیبایش، به داشتن سومین باغ وحش بزرگ دنیا و طبیعتاً به خاطر بودن در ایالت کالیفرنیا، به سیاست‌های لیبرالش. اما امروز وقتی بعد از کنفرانس در پارک اصلی شهر قدم می‌زدم، تجمع بزرگی در گوشه‌ای از پارک توجهم را جلب کرد. تجمع گروه‌های ضد سقط جنین. کالیفرنیا به خاطر سیاست‌های لیبرالش همیشه طرفدار آزادی‌های فردی و از جمله سقط جنین بوده است، اما خیلی از گروه‌های عمدتاً مذهبی مسیحی همیشه از مخالفان سقط جنین بوده‌اند.

نکته‌ی جالب عدم حضور هیچ یک از گروه‌ها یا مساجد مسلمانان در این اجتماع بود، در حالی که مسلمانان اشتراکات زیادی در این قسمت از بحث با گروه‌های ضد سقط جنین دارند. تقریباً هر کسی در غرفه‌های مختلف به کاری مشغول بود. غرفه‌ای دوره‌های آموزشی بهداشتی رایگان برای مراقبت از زنان باردار ارائه می‌داد و غرفه‌ای مشاوره‌های رایگان برای زنان باردار و غرفه‌ای در حال جمع کردن امضا و پول برای اعتراض به قانون آزادی سقط جنین.

نکته‌ی جالب این است که همه‌ی این حرکت‌ها مردم نهاد هستند و به هیچ به بودجه‌ی دولتی وابسته نیستند تا کاملاً آزادی عمل در جهت حرکت در مقابل قوانین ایالتی را داشته باشند. از آنجا که جرقه‌ی تغییر بسیاری از قوانین جنجال برانگیز امریکا از همین گوشه‌ی پارک‌ها شروع شده، خدا را چه دیدیم، شاید روزی در کالیفرنیا هم سقط جنین غیر قانونی اعلام شد!

پی‌نوشت: جمله‌ی مندرج روی یکی از پلاکاردهای تجمع: ۱۰۰ سال پیش بانوی فاطمه گفت دعای روزاری را بخوانید (دعای کاتولیک‌ها برای طلب حاجت). در حالی که تلاش آدم‌ها برای حل مشکلات اصلی امریکا بی‌نتیجه است، ما به خدا باز می‌گردیم و توسط مادر مقدس او، کمک عاجلش را می‌طلبیم…

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image