K1inUSA

تلاش برای آشوب در عاشورای حسینی در تورنتو

کانال نویسنده

عاشورا نزدیک است. در تورنتو عده‌ای در تدارک علم کردن پرچم‌های مشکی و سبز، گلچین کردن نوحه‌های هیاتی هستند و گروهی به دنبال لباس و پرچم قرمز. برایتان عجیب است؟

این را میگویم که عده‌ای ایرانی معلوم الحال در فعالیت و تدارک‌اند تا ببینند چطور میشود راهپیمایی عاشورایی شیعیان ایرانی را بهتر بهم زد؟ کدام گروه؟ همان گروهی که کانال‌های ضد دین پیام‌هایشان را منتشر کرده و معلوم است بهتر از مایی که درتورنتو هستیم با آن ها و گروه‌هایشان در ارتباط هستند.

❓میپرسید چطور؟

در مراسم روز قدس، اسرائیلی ها مجوز بزرگداشت روز اسرائیل را در روز قدس و در مسیر راهپیمایی مسلمین برای حمایت از فلسطینی ها دریافت کرده بودند. البته از آنجا که آن روز، بیش از معمول گرم بود، کل جماعت اسرائیلی ۲۰ تا ۳۰ نفر بیشتر نبودند که هر کدام مجهز به اسپیکر قوی در انتهای مسیر راهپیمایی مسلمین موضع گرفته بودند و دی‌جی راه انداخته بودند.

⚠️حالا این جماعت ایرانی هم، در فضای مجازی متحد شده و همدیگر را تشویق به شرکت در راهپیمایی اعتراضی به راهپیمایی عاشورایی می‌کنند.

⭕️در روز عاشورا، در راهپیمایی اعتراضی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

مخالفین مراسم عزای حسینی، لباس قرمز بر تن کرده، در کنار هیات سینه‌زنان می‌رقصند، هلهله‌ی شادی سر می‌دهند، کل می‌کشند. به هم تبریک می‌گویند. به عزاداران متلک و طعنه روانه می‌کنند و همه‌ی این‌ها در حالیست که هیاتی‌ها، لباس مشکی اباعبدالله به تن کرده‌اند، علم عباس و زینب بدست گرفته اند و دلشان از غربت عاشورایی حسین عزا گرفته است.

⭕️اصلا مراسم راهپیمایی عاشورای شیعیان در تورنتو چه معنایی دارد؟

این تنها مراسم آیینی-مذهبی شیعیان ایرانی تورنتوست. فستیوال هندی‌ها را یادتان هست؟ یک چیزی شبیه به آن. هم بعد تبلیغاتی دارد و هم در جریان برگزاری این مراسم‌ها، آشنا کردن دیگران با آیین و فرهنگ ملل و مذاهب رخ می‌دهد.

سوال: آیا گروه معاند و معترض راهپیمایی عاشورای حسینی، اجازه ندارند در کنار مراسم عاشورایی، مراسم اعتراضی یا اصلا مراسم رقص و پایکوبی برگزار کنند؟

اما جواب: شیعیان که نمی‌توانند راهپیمایی عاشورا را روز دیگری برگزار کنند. چرا این گروه، روز دیگر یا ساعت دیگر یا مسیر دیگری را انتخاب نمی‌کنند؟

 

اگر دلبستگی ایرانی در آنها جاریست، چرا با معرفی فرهنگ زیبای عاشورایی اینگونه مبارزه کرده و چهره‌ی زیبا و اثربخش این روز را در منظر بینندگان و در منظر مردمان سایر ملل، زشت و شنیع نشان میدهند؟

✍️پی نوشت

شما تورنتو هستید و برای شما هم جنس غم حسین فرق می‌کند؟

وعده‌ی دیدار : راهپیمایی عاشورایی شیعیان تورنتو.

#کل_یوم_عاشورا_و_کل_ارض_کربلا

Avatar

نویسنده مهمان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image