K1inUSA

سفرنامه استرالیا:روزِ تلخِ پرستار

از طریق یکی از کانال‌های اجتماعی باخبر شدم که عده‌ای از دانشجویان مسلمان مقیم خارج از جمله امریکا، همزمان با روز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و به مناسبت روز پرستار، اقدام جالبی در بیمارستان‌ها و دانشکده‌های پرستاری محل اقامت‌شان انجام داده بودند. شاخه‌های گل را تهیه و یک حدیث زیبا از پیامبر با مضمون مهربانی و پرستاری به آن ضمیمه نموده و بین پرستاران توزیع کرده و توضیح می‌دادند که در فرهنگ مذهبی ما، امروز ولادت نوه پیامبر است.

بانویی که در کربلا از بیماران و مجروحین مهربانانه پرستاری میکرد و به همین مناسبت امروز، روز پرستار نامگذاری شده است. ما هم به نشانه‌ی قدردانی از زحمات شما و به یاد بانویمان این گل‌ها را تقدیم به شما می‌کنیم. برخوردها و بازتاب‌ها از سمت پرستاران و کادر پزشکی در مواردی جالب بود. قدمی هر چند کوچک در جهت معرفی اسلام مهر و مهربانی.

از طریق ایمیل همان کانال، با دانشجویان مرتبط شدم و خواستم محتوای کار را در اختیارم بگذارند تا اینجا هم اجرا کنیم. دانشجویان مسلمان مقیم امریکا ازین درخواست من به زیبایی استقبال کردند و همه‌ی محتواها و عکس‌هایشان را در اختیارم گذاشتند.

چقدر دور ولی چقدر نزدیک

هم کیشی و هم‌آیینی چقدر می‌تواند آدم‌ها را به هم نزدیک کند…

Dear Brothers and Sisters

Assalamu Alaikum

Insha’Allah this email finds you in the best of health and an ever-increasing state of Iman.

Sincerely,

ABSA Network Team

و از آن طرف چقدر نزدیک ولی چقدر دور…

در همین دانشگاه مکواری که الآن هستم، در فاصله‌ی تقریباً ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از اینجا، بیمارستان مکواری قرار دارد. رفتم تا برای انجام این پروژه از سوپروایزر اجازه بگیرم. به محض اینکه موضوع را متوجه شدند، نه تنها وقت ملاقاتی به من ندادند که حتی ایمیل‌شان را هم به سختی پیدا کردم. بالاخره توانستم با دوتا از سوپروایزرها و مسئولین بخش، جداگانه مکاتبه کنم. جالب اینکه بعد از چندبار ایمیل و تماس، به راحتی تقاضای من را رد کردند…

Dear Elahe,

If that is your wish I am unable to grant you permission to distribute the flowers.

Kind regards

Natalia Verges

Executive Assistant to Director of Nursing

نتیجه را به گروه دانشجویان مسلمان اطلاع دادم و آن‌ها گفتند که ما هم ازین دست مشکلات در انجام اینگونه اقدامات کم نداشته‌ایم. ما اینجا علی‌رغم انتظار آزادی بیان، برای یک اقدام کوچک صرفاً مهربانانه، نه گوش شنوا و نه دست همراهی نیافتیم

۲۳ بهمن ۱۳۹۶

Avatar

نویسنده مهمان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image