K1inUSA

لابی طرح گرین‌کارت هندی‌ها بالاخره پیروز شد!

#کیوان_ابراهیمی ▫️▫️▫️

به هر کشور یک ظرفیت مساوی سالیانه میدادن. زیاد بودن هندی‌ها باعث میشد صف‌شون پر و به اصطلاح backlog ایجاد بشه. یعنی مثلاً اگر یه هندی بخواد گرین‌کارت بگیره، باید در حد ۱۰ سال توی صف بمونه.

اما برای سایر ملیت‌ها مثل ایران، صف انتظار وجود نداره چون تعدادشون اون‌قدر نیست و نباید چند سال در صف ظرفیت بمونن.

حالا بعد از تصویب قانونی با لابی‌گری هندی‌ها در مجلس نمایندگان، دیروز قانونی با یه سری تفاوت‌ها در سنا هم تصویب شد که همه رو بریزن در یک صف. یعنی ایرانی بره کنار هندی توی صف وایسته. این قانون شرایط رو برای هندی‌ها کمی بهتر میکنه و برای ایرانی‌ها و سایر ملیت‌ها بسیار بدتر.

همین بود که ایرانی‌ها چند ده هزار دلار پول جمع کرده بودن و لابیست گرفتن که بتونن جلوی تصویب این قانون رو بگیرن. تلاش‌شون تا حدی موفق بود و تونسته بودن به همراه بقیه‌ی مخالفین طرح، چند بار در یکی دو سال گذشته جلوی تصویب‌ش رو بگیرن.

اما بالاخره سناتورهای موافق طرح با لابی‌گری شرکت‌های بزرگ تکنولوژی، دیروز موفق شدن با اجماع به تصویب سنا برسونن. البته هنوز این طرح کار داره و باید برگرده به مجلس نمایندگان تایید اون‌ها رو هم بگیره چون با قانونی که اون‌ها تایید کرده بودن تفاوت‌هایی داره. بعد باید به تایید ترامپ برسه. اگر ترامپ تا آخر دوره‌‌ش قانون رو تصویب نکنه منقضی میشه و برای دوره‌ی بایدن باید دوباره تصویبش کنن.

گفته میشه زمان شروع اجرای طرح در سال آینده یا دو سال بعد خواهد بود اما روایت‌ها مختلفه و باید جزئیات بیشتری دربیاد. ممکنه این تاریخ عوض بشه و سریع‌تر اجرا کنن. از دیروز در گروه‌های ایرانی‌های مهاجر در امریکا ولوله‌ای به پا شده و همه داغون و ناراحت هستن.

جزئیات بیشتر در این لینک

می‌توانید از طریق لینک زیر عضو گروه چت بشید و سوالات‌تون رو بپرسید:

t.me/K1inUSA_chat

Avatar

نویسنده مهمان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image