K1inUSA

مانور زلزله، این‌بار از نوع رسانه‌ای

نویسنده: – دانشجو دکتری مهندسی پزشکی – تورنتو

کانال نویسنده

 

دانشگاه بهمون ایمیل زده که در ماه پیش‌رو، چندین تا ایمیل تقلبی براتون ارسال می‌کنیم. هر کسی که سه تا از این ایمیل‌ها رو بدون اینکه روی لینکی کلیک کنه برای ما ارسال کنه، اسمش وارد سبد قرعه‌کشی‌ای میشه که قرار هست به پنج نفرشون جایزه بدیم. اما اگر هم اشتباهی روی لینکی کلیک کنید و اطلاعات خودتون رو در جایی وارد کنید که امن نیست و در تور کلاهبرداری‌ای بیافتید که ما طراحی کردیم، باید دوره‌ی مجازی یک ساعته‌ای رو بگذرونید که مهارت‌تون در شناسایی ایمیل‌های تقلبی و کلاهبرداری‌های اینترنتی زیاد بشه.

✍️پی‌نوشت یک

دوره های مجازی به چه نحوی برگزار می‌شوند؟ شما با اکانت دانشجویی‌تون وارد سایتی میشید که به همین منظور طراحی شده، یک پاورپوینت یا فیلم آموزشی آنلاین رو می‌خونید یا می‌بینید و بعد در بخش امتحان، به سوال‌هایی که ازتون پرسیده شده جواب میدید. اگر پاسخ‌هاتون درست باشه، براتون اتوماتیک یک گواهینامه میاد که موفق به گذراندن دوره شدید و باید این گواهینامه رو به مسئولان مربوطه ایمیل کنید تا اطلاع پیدا کنند شما در دوره شرکت کردید.

✍️پی‌نوشت دو

در کشور ما شایعات و اخبار بی‌اساس، متاسفانه نفوذ زیادی بین مردم پیدا کردند. با اینکه رسانه اهمیت و جایگاه خیلی ویژه‌ای پیدا کرده، اما سواد رسانه‌ای عده‌ی زیادی از مردم به شدت پایینه. گاهی حتی قابلیت تشخیص یه عکس فتوشاپی برای مردم کار سختی میشه. به محض دریافت ایمیل دانشگاه، به این فکر کردم چقدر خوب میشد با چنین ساز و کاری، یا استفاده از هر ساز و کار دیگه‌ای مثل مسابقات و یا کارگاه‌های آموزشی اجباری یا اختیاری، دانشجویی یا دانش آموزی، برگزاری دوره‌هایی در ادارات دولتی یا فرهنگسراها و هر محل خصوصی یا دولتی دیگه، بشه کاری در راستای افزایش سطح سواد رسانه‌ای عموم مردم، نخبه و غیر نخبه انجام داد.

قرار نیست در مدرسه و دانشگاه، فقط برنامه‌نویسی و مدارات الکتریکی بخونیم. اگر فضای روز جامعه نیازمند این هست که فارغ‌التحصیلان ما، فارغ از هر رشته تحصیلی که دارند، باید بتونند خبر موثق رو از غیر موثق تشخیص بدند، پس دانشگاه‌ها و مدارس باید در این راستا، برنامه‌ریزی و حرکت کنند.

✍️پی نوشت سه

در ادامه آزمایشی رو مشاهده می کنید از انحراف پیام در انتقال نقل‌قول‌ها و گزارش‌های متوالی. اتفاقی که گاهی عمدی و گاهی بر حسب اتفاق در میان رویدادهای خبری روزانه هم شاهدش هستیم.

Avatar

سمیه نوروزی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image