K1inUSA

مفتخریم از مهرِ تاییدِ رهبرِ حکیم انقلاب بر مواضع اخیرمان

#از_این_آقایی_که_آمده_متشکریم

پیش‌تر در یادداشت‌های این کانال اشاره کرده بودیم آمدن ترامپ و اقدامات وی چون ویزا بَن، دو روی مثبت و منفی دارد. بطور خاص، دستور به چالش کشیده شده‌ی ویزا بَن برای سال‌ها مصائبی برای ما ساکنین امریکا و خانواده‌هایمان ایجاد خواهد کرد. اما تاکید شده بود «ضرر شخصی به فدای مصالح ملی». ظهور ترامپ قطعا در کلیت‌ش برای کشور یک منفعت و فرصت تاریخی‌ست.

باز هم برگردیم به همان موردِ خاصِ ویزا بن: این قانون برکاتی داشت. روی دیگری از حکومت امریکا را به مردم ایران و ساکنین خارج کشور نشان داد که چرک، سیاه، ستمگر و بی در و پیکر بود. نوشته بودیم از سرِ وجودِ اینگونه مصالح، نگاهِ کلی‌مان به قضایا مثبت است.

این دستور اجرایی و اتفاقات متعاقب آن، دید ما به مردم امریکا را نیز تا حدی عوض کرد. گرچه حدود نیمی از این مردم همدل با ترامپ اند، اما تظاهرات متعدد در سطح شهرهای امریکا به ما نشان داد برای هر مردمی و هر کشوری نباید نسخه‌ی واحد پیچید و درست نیست همه را به یک چوب برانیم.

اما انگیزه‌ی اصلیِ یادداشت حاضر، ذکر جملاتی از سخنان امروز رهبر انقلاب و نسبت‌سنجیِ آن‌ها با روندها و تحلیل‌های اخیر بود. ایشان گفتند: «از این آقایی که آمده [ترامپ] متشکریم! تشکر به‌خاطر اینکه زحمت ما را کم کرد؛ چهره‌ی واقعی آمریکا را نشان داد. آنچه که ما در سی و چندسال می‌گفتیم -فساد سیاسی، اقتصادی و اخلاقی و اجتماعی در دستگاه حاکمه‌ی آمریکا- این آقا آمد در دوره‌ی انتخابات و بعد از انتخابات این را علنی و عریان کرد. الآن هم با این کارهایی که می‌کند، بچه‌ی پنج ساله را دستبند می‌زند، نشان می‌دهد حقیقت آمریکا چیست و حقوق بشر آمریکایی یعنی چه».

یادداشت‌های ما از سوی برخی متهم شده بود به خوشحالی از وضع موجود، ضدیت با منافع ملی و شادی از بروز مشکلات. مفتخریم از اینکه سمتِ نگاه و طرز تفکرمان توسط رهبر حکیم انقلاب تایید شد و دیدِ شفاف‌تری از منافع ملی حاصل گشت.

کلام تهدیدآمیزی در تقابل با لغزخوانی‌های اخیرِ ترامپ و مقاماتش در سخنان امروز رهبری گفته نشد، جز آنکه از تهدید نمی‌ترسیم و پاسخِ این‌ها بر عهده‌ی مردم در راهپیمایی‌ست. آن هم نه با لحن تند، بلکه آرام و با طمأنینه. این هم مهر تاییدی بود بر اینکه تهدیدهای ترامپ بلوف اند و نباید آن‌ها را جدی گرفت. افراد و رسانه‌هایی که در ایران «ترامپ‌هراسی» راه می‌اندازند، در جهت منافع ملی حرکت نمی‌کنند و نظر به منافع شخصی و جناحی خود دارند. راهبرد عقلانی در برابر ترامپ، ایجاد همگرایی بین مردم و نیروهای سیاسی برای فریاد کشیدنِ این تجربه است که «اگر عقلانیت و تدبیر را با اعتماد به شیطان به کار ببریم، نتیجه‌ی آن #سراب است. اعتماد به شیاطین و امید بستن به کسانی که با اصل وجود نظام و حاکمیت اسلام مخالفند خطای بزرگی است چرا که #از_این_کار_خیری_به_کشور_نمی‌رسد».

Avatar

نویسنده مهمان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image