K1inUSA

نظر یکی از ساکنین سانتا کلارا در مورد گذاشتن وسایل دور ریختنی و دست‌دوم جلوی خانه‌ها

#آلاله

اگر دقیق تر به این مسئله توجه کنید این توافق اگر چه ظاهراً منجر به آشفتگی بصری در محله در طول یک هفته از بهار می‌شود اما می‌تواند ضامن اجرای قوانین زیبایی بصری محله‌های مسکونی و خانه‌ها و حیاط آن‌ها در طول سال باشد.

در تمام طول سال، آشغال‌های این منطقه روزهای دوشنبه‌ی هر هفته فقط از سطل آشغال‌های تعبیه شده جمع‌آوری می‌شود و هر مقدار آشغال اگر بیش از یک سطل در بسته باشد، نه تنها جمع‌آوری نمی‌شود، بلکه می‌تواند منجر به اخطار و جریمه هم شود. در نتیجه برای حفاظت از زیبایی‌های بصری شهر در هیچ وقتی از سال اهالی اجازه‌ی قرار دادن نخاله‌های ساختمانی و یا چوب‌های بزرگتر باقیمانده از هرس درختان و همچنین وسایل اضافه برای استفاده‌ی همسایگان را ندارند و فقط با صرف مبالغ قابل توجهی می‌توانند از شرکت‌های خصوصی مرتبط، درخواست حمل آشغال‌های بزرگتر را داشته باشند.

شهرداری یک هفته از بهار را اختصاص داده (عکس پیوست) به تمیزکاری بهارانه در شهر یا در واقع به قول خودمان همان تکاندن خانه و حیاط و درختان و خاک باغچه که اگر چه چهره‌ی شهر را برای یک هفته مخدوش می‌کند، اما تمیزی آن را در دیگر مواقع سال تضمین و استفاده از اجناس دست‌دوم بدون پرداخت هزینه را تشویق می‌کند. هزینه‌ی برپایی مراکزی برای تحویل این وسایل در محله‌ها در طول سال به مراتب بیشتر خواهد بود و حمل اشیاء بزرگ همچنان نیاز به اجاره‌ی کامیون دارد و به صرفه نیست.

پیش‌زمینه‌ای که باعث شد دیدن آن وسایل در محله‌ی سانتا کلارا در نظرم عجیب باشد این بود که در شهر خودمان (ایمز) چنین هفته‌ای برای گذاشتن اجناس دورریختی جلوی منازل وجود ندارد، با این وجود جلوی اغلب منازل در طول سال تمیز و مرتب است.

به نظرم دلیل مهمی که این تفاوت را ایجاد می‌کند، وجود تراک‌های بدربخور در دست مردم ایمز است که باعث می‌شود افراد خودشان امکان انتقال اجناس دورریختی به مراکز پخش اجناس دست‌دوم، بازیافت یا جمع‌آوری زباله را داشته باشند.

جهت اطلاع مخاطبین، سانتاکلارا منطقه‌ای واقع در بی‌اریا، شامل جمعیت زیاد و مناطق شهری بزرگ است و ایمز یک شهر کوچک با جمعیت دانشجویی است که بخشی از مردم بومی آن به کشاورزی (عمدتاً مزارع ذرت) می‌پردازند. بنابر اقتضای شهرهای کوچک امریکایی، بسیاری از ساکنین ایمز، علاوه بر خودروی عادی خود، یک تراک هم دارند که متن بعد توضیحات دیگری در این خصوص می‌دهد.

 

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image