K1inUSA

واکنش‌ها به پلاکاردهای پیشنهادی

شعارهای پیشنهادی اینجانب برای پلاکاردهای روز ۲۲ بهمن با استقبال قابل توجهی مواجه شد. اگرچه این نحو استقبال برای اینجانب نیز شگفت انگیز بود، لیکن واکنش بسیار متفاوتی را در فضای مجازی بر انگیخت.

– عده‌ای از افراد مخالف نظام که قبل از انتخابات بر شعارهای خاصی اصرار داشتند و برای خود طوفان توییتری تعریف کرده بودند، پس از ناکامی در اهداف خود، به سرعت سعی کردند پلاکاردهای پیشنهادی را به نفع خود مصادره کنند.

البته از این جماعت که طرفداران‌شان محدود به فضای توییتر و فیسبوک و کانال های تلگرامی ضد انقلابی‌ست، انتظاری جز همین دست سوء استفاده‌ها نمی‌رود. بهتر بگویم، طرفداران این گونه افراد اصولا در راهپیمایی شرکت نمی‌کرده و نمی‌کنند که بخواهند پلاکاردی سر دست بگیرند یا پرچم آتش نزنند.

این جماعت همیشه سعی می‌کنند بر موجها سوار شوند تا استفاده‌ای ببرند، لیکن با اینگونه حرکات حقارت واقعی خود را نشان می‌دهند و اثبات می‌کنند که در پس روشنفکری ظاهری‌شان، درونی دغلباز و کثیف دارند.

– دسته‌ای دیگر از افراد که به مبانی انقلاب معتقدند ایراد گرفتند که چرا شعارهای اینگونه ترویج کردید و اصولا تشکر و خوشرویی با مردم آمریکا چه معنا دارد؟

– رسانه‌های آمریکایی برخوردهای متفاوتی با این موضوع داشتند. برخی از آنها از همان ابتدا این پلاکاردها را پوشش دادند، برخی هم این پلاکاردها را اصلا بازتاب ندادند. دلیل آن هم این بود که تصویری که غالب رسانه‌های آمریکا از مردم ایران به آمریکایی‌ها نشان می‌دهند، با این تصویر متفاوت بود. برخی رسانه‌های معتبر آمریکا مطالبی در مورد این پلاکاردها مخابره کرده‌اند، اما اغلب رسانه‌های آمریکایی این حرکت را سانسور کردند. احتمالا این سانسورها به دلایل مشخصی انجام شده است که منتقدان را باید به فکر وا دارد.

اینجانب معتقدم که همین بازتاب محدود نیز خود دستاورد مهمی‌ست، بخصوص که بدانید بازتاب این پلاکاردها در بین مسلمانان آمریکا چه بوده است (که البته توضیح آن نوشته دیگری می‌طلبد).

اگر منتقدان این پلاکاردها بتوانند با انجام حرکتی مشابه و بدون هیچ هزینه‌ای، بخشی از رسانه‌های غربی را به دنبال خود بکشانند که تصویر درستی از مردم ایران را پخش کنند، انتقادات صورت گرفته را مجددا قابل بررسی می‌دانم. این گوی و این میدان!

در پایان یادآوری می‌کنم تشکر از مردم آمریکا بخاطر حمایتشان از مسلمانان نه از عزت ایرانیان کاست و نه برایشان هزینه ایجاد کرد. این حرکت تصویری درست و معقول از ایرانیان به بخشی از مردم آمریکا نشان داد و البته این کار توسط رسانه‌های غربی صورت گرفت.

مجتبی رضاخواه

مجتبی رضاخواه

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image