K1inUSA

کرال اسپیس چیست؟

نویسنده: دانش‌آموخته‌ی استنفورد، ساکن کلفرنیا

خانه ها در اینجا بر دو مدل بنا شده‌اند. خانه‌هایی که بر روی سیمان یا به اصطلاح این‌ها بر روی slab هستند و خانه‌هایی که مقداری فاصله بین همکف و زمین وجود دارد. خانه‌هایی که مستقیما بر روی اسلب هستند معمولا این ایراد را در طول زمان پیدا می‌کنند که پی‌شان خراب می‌شود و از بین می‌رود. حالا یا در اثر رطوبت یا نشت زمین. مهم‌تر از آن، امکان تعویض لوله‌ها و یافتن نشتی بدون حفاری سیمان امکان ندارد.

در نتیجه بر اساس کد شهرها، اکثرا تعبیه‌ی کرال اسپیس با فضای کافی، لازم است. کرال اسپیس یعنی فضای خالی بین زمین و طبقه‌ی اول ساختمان که معمولا کمتر از یک متر و در حدی است که یک فرد بتواند با خزیدن به آن داخل شود (کرال در انگلیسی یعنی خزیدن). در این فضا، لوله‌کشی، تهویه، سیم‌کشی برق و غیره قرار می‌گیرد که به راحتی قابل دسترسی و تعمیر یا تعویض است. در ضمن خانه‌ها اکثرا دیوارهایی از جنس خشک (drywall) دارند که کار تعمیرات خانه را بسیار راحت می‌کند. حتی هر چند ده سال یک بار ، خانه‌ها را بازسازی درونی می‌کنند و مرتب و زیبا می‌شوند.

به این صورت در اینجا دیده می‌شود که عمر خانه‌ها راحت از پنجاه و شصت سال عبور می‌کند و هنوز هم چند ده سال دیگر می‌توان در آن زندگی کرد.

 

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image