K1inUSA

تجربه‌ی خرابی یخچال

در امریکا معمولاً یخچال، اجاق گاز، ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن به همراه ماشین ظرف‌شویی توسط صاحب‌خانه تامین و روی خانه‌های اجاره‌ای گذاشته میشه.

یخچالی که صاحب‌خانه‌ی ما در منزل گذاشته، دو سال پیش خریداری شده و بهترین مدل سامسونگ هست.

یک ماه پیش دیدیم آب مواد غذایی از فریزرش جاری شده و این نشونه‌ی خوبی نبود. به تدریج فریزر گرم و گرم‌تر شد و کمی بعد، یخچال هم سرماش رو از دست داد!

صاحب‌خانه برای تعمیرات وسایل و لوازم منزل، یه بیمه و وارانتی گرفته که با پرداخت سالیانه ۷۰۰ دلار، شرکتی به نام هوم‌وارانتی میاد و تعمیرات رو هر دفعه فقط با پرداخت ۴۰ دلار انجام میده. توضیح اینکه هزینه‌ی تعمیرات و خدمات در امریکا بسیار بالاست و این هزینه‌ای که صاحب‌خانه برای بیمه‌ی لوازم منزل کرده کاملاً منطقی و اقتصادی بوده.

وقتی یخچال و فریزر خراب شدن، با همین شرکت تماس گرفتیم و بعد دو روز یه نفر رو فرستادن. گفت کمپرسور یخچال خراب شده و یه قطعه‌ی نو رو خودمون سفارش میدیم؛ حدود ۵ روز دیگه میرسه و باهاتون تماس می‌گیریم که عوضش کنیم. ۵ روز شد یک هفته و خبری نشد. تماس گرفتم و گفتن یخچال شما اصلاً تحت اون بیمه نبوده و متاسفیم که باید سرویس رو کنسل کنیم

رفتیم سراغ کاتالوگ‌های یخچال و زنگ به خدمات مشتریان سامسونگ. ابتدا در سایت‌شون چت کردم و مشکل رو گفتم. چندتا راه‌حل پیشنهاد کردن که هیچ‌کدوم جواب نداد. گفتم احتمالاً مشکل جدی‌تر از این حرف‌هاست و از کمپرسوره.

بعد از گذشت یک هفته تعمیرکاری رو فرستادن. اومد یه سری تست مقدماتی انجام داد و گفت در حیطه‌ی تخصص من نیست، باید یه تعمیرکار حرفه‌ای بیاد

سه روز بعد تعمیرکار حرفه‌ای‌شون با کلی دم و دستگاه اومد و گفت بله، کمپرسور به دیار باقی شتافته و دستگاه قابل تعمیر نیست.

سامسونگ باهاتون تماس میگیره که یا یخچال رو با مدل نو عوض کنید یا پول‌تون رو پس بگیرید. گفتم به همین راحتی پولی که دو سال پیش دادیم رو پس میدن؟ گفت بله.

خلاصه چند روزی به مکالمه با خدمات مشتریان گذشت تا بالاخره قضیه‌ی ریفاند نهایی شد و قراره ۴۲۰۰ دلار واریز کنن تا صاحب‌خانه یک یخچال دیگه تهیه کنه. برای مای ایرانی جالب و عجیب بود که قیمت‌ها بالا نرفتن و با همون مبلغ دو سال پیش میشه یک یخچال مشابه حتی بهترش رو خرید! یعنی همون مبلغ رو بدیم، الآن می‌تونیم مدلی رو بگیریم که قابلیت تشخیص هوشمند مواد غذایی با دوربین و هوش مصنوعی رو داره!

با این حال عجیبه که یخچال هوشمند قبلی با اینکه از بهترین نمونه‌های موجود در بازار هست، زیاد مشکل کمپرسور پیدا میکنه و مشتریان دل خوشی ازش ندارن.

ماجرا به اینجا ختم نشد و حالا با صاحب‌خانه‌مون افتادیم دنبال پیدا کردن یخچال مشابه. تمام فروشگاه‌های آنلاین از Lowe’s گرفته تا Best Buy و Home Depot اعلام اتمام موجودی کردن و گفتن تا یک ماه دیگه چنین یخچالی نداریم (این معضل بخاطر کرونا در بازار وسایل خانگی ایجاد شده). حالا قرار هست امروز حضوری به فروشگاه‌ها سر بزنم شاید فرجی بشه.

اینم ماجرای ما و یک ماه بی‌یخچالی. چند هفته پیش یه یخچال کوچک ۱۵۰ دلاری خریدم که امورمون بیش از این لنگ نمونه و الآن دارم خیلی جلوی خودم رو می‌گیرم که به چین چیز بدتری (نسبت به اونایی که قبلاً نثار کردم) نگم

تکنولوژی ViewInside یخچال هوشمند سامسونگ که مواد غذایی رو با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص میده و یادآوری میکنه چه چیزهایی رو به اتمام هستن و باید خریده بشن.

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image