K1inUSA

زنگ خطر!

#[حامد_فتاحیان

دانشجوی روان‌شناسی و مشاوره در دانشگاه پالو آلتو، کلفرنیا

در یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های بین‌المللی روان‌ درمانی در شهر نیویورک شرکت کرده بودم. تقریباً از ۳۰ کشور نمایندگانی از دانشگاه‌ها و موسسات بزرگ روان درمانی شرکت کرده بودند و از پژوهش‌های خود در کشور خودشان صحبت کردند. یکی از موضوعاتی که در این کنفرانس به آن زیاد پرداخته شد، در مورد تفاوت‌های فرهنگی و تاثیر آن در روان درمانی بود. از طرفی دیگر در مورد دغدغه‌های به روز نیز پنل‌های زیادی برگزار شد؛ به طور مثال، همان‌طور که در تصویر می‌بینید، یکی از پنل‌ها با موضوع “تاثیر انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری امریکا در روان درمانی” برگزار شد.

به شدت جای همکاران‌مان از ایران در چنین کنفرانس‌هایی خالی است. چیزی که حتی اساتید بزرگ نیز در این کنفرانس به من می‌گفتند. امروز کشورمان بیش از هر زمانی به کمک روان‌شناسان برای نجات کشور و مردم نیاز دارد. یکی از اساسی‌ترین مشکلات امروز کشورمان نا امیدی مردم از شرایط اقتصادی و آینده‌ی کشور است. شاید اوضاع اقتصادی و سیاسی امروز کشور از دهه‌ی ۶۰ بدتر نباشد اما تفاوت مهم این دو برهه‌ی زمانی، در میزان همدلی مردم و امیدواری آنان به آینده است.

اگر حکومت و مردم توانستند دوران جنگ را از سر بگذراند، نباید امروز نیز با همان سیاست سابق پیش بروند چرا که امروز مردم‌مان به هیچ وجهی همدلی و امیدواری آن سال‌ها را ندارند. به نظرم زنگ خطر مدت‌هاست که زده شده اما به آن توجه نمی‌شود …

حامد فتاحیان

حامد فتاحیان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image