K1inUSA

بجای مرگ بر امریکا بگوییم مرگ بر دولت امریکا!

بخش اول

فیلمی از رژه و شعرخوانی سربازان وطن در حضور رهبر انقلاب می‌دیدم که در جایی از آن می‌خواندند: «مرگ بر دولت امریکا»، گفتم چه خوب امیدوارم که ادامه‌دار باشد و به این نتیجه رسیده باشند که بهتر است این شعار به کار برده شود، اما بعد بلافاصله همان شعار مرسوم «مرگ بر امریکا» را خواندند. در این متن توضیح می‌دهم که چرا معتقدم بهتر است این شعار را دقیق‌تر کنیم.

«مرگ بر (نام یک کشور)» یعنی مرگ بر دولت، ملت و کلهم آن کشور. وقتی این شعار را می‌دهید، مثل آن است که آرزوی نابودی و مرگ کل آن کشور اعم از مردم و مسئولینش را کنید. اگر بگوییم مرگ بر اسرائیل، منطقی‌ست، چرا که معتقدیم کل کشور اسرائیل بر بنای باطل ایجاد شده و چه مردم چه دولت این کشور اشغال‌گرند اما امریکا چه؟ حتی رهبر انقلاب تصریح دارند به اینکه ما در شعار مرگ بر امریکا با مردم این کشور کاری نداریم:

«به حضرات امریکایی بگویم: مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو. مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر شما عده‌ی معدودی که این کشور را اداره می‌کنید؛ ما با ملت امریکا کاری نداریم. ثانیاً تا وقتی که امریکا خباثت و رذالت دارد، این مرگ بر امریکا از دهان ملت ایران نخواهد افتاد.» بهمن ۹۷

فکر می‌کنید چند نفر از مردم امریکا این کلام رهبری را شنیده باشند؟ من به شما اطمینان می‌دانم تقریباً هیچ‌کدام‌شان آن‌ها تصویر غالبی که از ایران می‌رسد را می‌شنوند و با شنیدن شعار «مرگ بر امریکا» حس می‌کنند ایرانی‌ها نه تنها دشمن دولت‌شان، بلکه دشمن تک‌تک آنان نیز هستند.

پیش‌تر نیز نگاشته بودم که شعار کلی مرگ بر امریکا به دلیل آنکه گویای تفکیک بین دولت‌مردان و مردم این کشور نیست، غیر دقیق و گمراه‌کننده است. خودتان را بگذارید جای مردمی که در امریکا متولد شده و این کشور را وطن خود می‌دانند. بسیار اند افرادی که در عین ضدیت با سیاست‌های خارجی امریکا، پرچم‌شان را بر سر در خانه‌ی خود می‌کوبند. نوشته‌ایم و نشان‌تان داده‌ایم که کوی و برزن شهرهای امریکا پر است از نصب خودجوش پرچم این کشور توسط مردم عادی. حس میهن‌دوستی در میان این مردم بسیار قوی و ویژه است. وقتی در ایران شعار مرگ بر امریکا می‌دهند، احساس توهین به خود و کشورشان می‌کنند لذا اگر قرار باشد جایی در حمایت از ایران حرکتی علیه سیاست‌مداران خود انجام دهند، نخواهند کرد. چرا باید از کشوری که با شعار مرگ بر امریکا آرزوی نابودی کلیت کشورشان را دارد دفاع کنند؟ شما خودتان را بگذارید جای مردم امریکا و فرض کنید در جایی مثل عراق، عده‌ای بیایند و شعار مرگ بر ایران سر دهند، آیا این شعار را تنها مرگ بر حکومت ایران تلقی می‌کنید یا مرگ بر کل کشور و مردم ایران از جمله خودتان؟

ادامه دارد…

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image