K1inUSA

سخنرانی کلینتون، در خصوص نتایج انتخابات

دقایقی پیش هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در خصوص نتایج انتخابات سخنرانی کرد.

در حالی که تیم کِین (معاون اول) و بیل کلینتون در کنار هیلاری کلینتون ایستاده بودند، وی گفت من دیشب به ترامپ تبریک گفتم و پیشنهاد همکاری به وی دادم. وی گفت ما از نتایج انتخابات ناراحتیم ولی بر اساس اصول دموکراسی، ترامپ رییس جمهور قانونی آمریکا خواهد بود و ما این نتیجه را می‌پذیریم.

در حالی که هیلاری کلینتون سعی میکرد بر احساسات خود غلبه کند و محکم صحبت کند، بیل کلینتون همسرش و تیم کِین معاون اولش، هر دو برای لحظاتی احساساتی شده و اشک ریختند.

قبل از اینکه کلینتون شروع به سخنرانی کند، معاون اولش اعلام کرد کلینتون آرای مردمی بیشتری داشته ولی به دلیل آرای الکترال کمتر انتخابات را واگذار کرده است.

شایان ذکر است در انتخابات آمریکا تعداد آرای مردمی، تنها در هر ایالت مهم است و تعداد کل آرای مردمی در کل کشور مهم نیست. بدین معنا که هر کاندیدایی که بیشترین آرای مردمی ایالت را داشته باشد، کلیه آرای الکترال آن ایالت را از آن خود خواهد کرد.

تعداد آرای الکترال هر ایالت متفاوت بوده و جمع آرای سنا و کنگره آن ایالت خواهد بود. به عنوان مثال ایالت کلرادو که ۲ نماینده در سنا و ۷ نماینده در کنگره دارد، ۹ رای الکترال دارد.

مجتبی رضاخواه

مجتبی رضاخواه

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image