K1inUSA

آزار جنسی و تبعیض جنسیتی در دانشگاه

لازم است دانشجویان در ابتدای ورود خود به دانشگاه ایالتی آیوا، یک واحد درسی آنلاین به نام Title IX را بگذارند. این کورس شامل آموزش‌های لازم برای آشنایی با خشونت، آزار، تعرض جنسی و تبعیض جنسیتی است. Title IX of the Education Amendments of 1972 قانونی فدرالی در زمینه‌ی امور و حقوق شهروندی است که به موارد فوق پرداخته. در این کورس برای مثال توضیح داده می‌شود که چه مواردی می‌توانند به عنوان تبعیض جنسیتی شناخته شوند، چه اعمالی در زمره‌ی آزار و خشونت جای می‌گیرند و برای مقابله با آن‌ها چه باید کرد. اولین سوال طرح شده در امتحان به این شرح است:

لیلا به تیم قایق‌رانی دانشگاه پیوسته، تیمی که اخیراً بنابر علاقه‌ی دختران دانشجو، شروع به جذب آنان کرده. بعد از چند هفته، او و سایر دختران، از تیم کنار گذاشته شده اند. آیا این اتفاق بر ضد Title IX بوده است؟ جواب این است که بله! ممکن است باشد چون مربیانی که تصمیم به راه اندازی تیم بانوان در کنار تیم آقایان گرفته اند، ملزم اند که بر حسب جنسیت، علیه بانوان تبعیضی اعمال نکنند…

توضیح اینکه هدف از طرح اینگونه سوالات، سنجش آموخته‌ها نیست. بلکه ابتدا بدون هیچ پیش زمینه‌ی قبلی، سوالی طرح می‌شود تا دانشجو نظر و فکر خود در مورد آن را مشخص کند. سپس در قالب پاسخ، آنچه که طبق ارزش‌های نظام آموزشی امریکا درست است، به دانشجو آموخته می‌شود. در نهایت، رفتن تا به انتهای کورس به معنای قبولی در آن است و مهم نیست که چند سوال درست و چندتا غلط پاسخ داده شده اند.

سوال دوم در مورد حاملگی و ایجاد تبعیض بر این مبناست: لیلا شکایت کرد و به تیم بازگشت اما در انتهای فصل، باردار شد. آیا او می‌تواند از تیم کنار گذاشته شود؟ پاسخ: خیر، چون بر طبق Title IX، ایجاد تبعیض بر مبنای حاملگی نیز منع می‌شود و دانشگاه مجاز نیست کسی را صرفاً به این دلیل از فعالیتی آموزشی یا متفرقه باز بدارد. عکسی که برای این سوال انتخاب شده نیز جالب توجه است.

در ادامه‌ی این کورس آنلاین مثال‌های متنوع و متعدد دیگری نیز ذکر می‌شود. در یکی از این موارد و با ذکر یک داستان واقعی، آموزش به جاهای باریک‌تری کشیده می‌شود!

یک پسر بعد از دعوا با دوست دختر ۱۶ ساله‌اش، اقدام به ارسال عکس‌های برهنه‌ی وی به چندین فرد می‌کند. این پسر دستگیر شد و هم اکنون نام وی بعد از آزادی، به عنوان یک «مهاجم سابقه دار جنسی» ثبت شده، هم از دانشگاه اخراج شده و هم ‌نمی‌تواند بدون اجازه‌ی افسر پلیس، به خارج از ایالت سفر کند.

Avatar

نویسنده مهمان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image