K1inUSA

آیا ملت و دولت آمریکا با یکدیگر متفاوت هستند؟

در ابتدای این هفته مجلس نمایندگان آمریکا –   اینجا  – با ۴۱۹ رای موافق در برابر تنها یک رای مخالف، طرح تحریم علیه ایران در طول ۱۰ سال پیش رو را تصویب کرد.

منبع

دیروز همین مجلس طرح ممنوعیت صادرات قطعات هواپیمای مسافربری به ایران را نیز با ۲۳۱ رای موافق در برابر ۱۸۱ رای مخالف تصویب نمود.

منبع

توجه دارید که این طرح مخصوص «هواپیماهای مسافربری» (Commercial passenger aircraft) است! یعنی هواپیماهایی که مردم عادی سوار می‌شوند.

در شرایطی که «دولت ایران» به مدت بیش از سه سال در مقابل آمریکا نرمش نشان داده و به پاره‌ای از خواسته‌های آمریکاییان به صورت رسمی یا غیر رسمی تن داده است، چرا باید دشمنی و قساوت آمریکا شامل حال «مردم ایران» شود؟

از طرف دیگر، باید توجه کنید که نمایندگان مجلس آمریکا با رای مستقیم مردم از مناطق سراسر کشور آمریکا انتخاب می‌شوند و مجلس، یکی از مردمی‌ترین نهادهای حکومتی در آمریکاست. با توجه به این واقعیت، آیا هر دو برداشت رایج زیر در کشور ایران، اشتباه نیست:

۱- اگر ایران دست از دشمنی با آمریکا بردارد، آمریکا مشکلی با ایران ندارد!

۲- ما با مردم آمریکا مشکلی نداریم و دشمن ما، دولت آمریکاست!

به عقیده‌ی صاحب این قلم، هر دوی این برداشت‌ها به دور از واقعیت‌های موجود در جامعه‌ی آمریکا و ناشی از عدم شناخت این کشور است و صد البته که رسانه‌های دولتی و غیردولتی در ایران مقصر اصلی تولید این برداشت‌های ناصواب هستند.

توحید عزیزی

توحید عزیزی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image