K1inUSA

استانداردهای کنترل برف و یخ در یک شهر کوچک امریکا

این سیاست‌ها بر حسب تجربیات گذشته، پروسه‌های جاری و پیش‌بینی‌ها از آینده در ۳۱ صفحه تدوین شده است که نکات جالبی از آن در ادامه بیان می‌شود…

نکته‌ی ۱: در این سند ذکر شده میزان بارش سالانه‌ی برف در شهر ۳۱ اینچ (۷۹ سانتی‌متر) است که بالاست. بطور میانگین در زمستان ۱۹ بار برف می‌بارد و داده‌های شهری نشان می‌دهد به تدریج تعداد بارش‌های برف کم شده و بر حجم هر بار بارش افزوده شده. این بدان معناست که در هر بار برف‌روبی، انرژی بیشتری باید صرف شود.

هر چند که بارش‌های برف، سال به سال به شکل قابل توجهی متفاوت است اما این سیاست‌ها به نحوی تدوین شده‌اند که اطمینان حاصل شود بطور بهینه با هر نوع شرایط جوی زمستانی سازگار اند.

استانداردهای کنترل برف و یخ در یک شهر کوچک امریکا

نکته‌ی ۲:‌شهرداری هیچ سرویس پیش‌بینی آب و هوای خصوصی را استخدام نکرده، در عوض وب‌سایت‌هایی نظیر

Weather Underground, Weather.com

و همینطور اطلاعات آب و هوای دولتی نظیر

National Weather Service, Iowa State University Meteogram Generator

را به همراه اخبار هواشناسی تلویزیون‌های محلی

local television news forecasts (KCCI, WHO, WOI)

رصد می‌کند.

تجربیات نشان می‌دهد پیش‌بینی‌های بالاتر از ۴۸ ساعت (مثلاً از ۳ روز قبل) دقیق نیستند، در نتیجه مدیر عملیات عمرانی شهر، ۴۸ ساعت پیش از هر اتفاق جوی، ارگان‌های شهرداری را مطلع می‌نماید. رخداد جوی به همراه زمان آن و پاسخ مورد انتظار توسط ارگان‌های شهری به آن‌ها ایمیل می‌شود.

شهرداری از تمام این اطلاعات برای تدوین یک پاسخ مناسب به رخداد جوی آینده استفاده می‌کند. زمان، مدت و دما و شدت رخداد جوی، سطح ورود نیروها برای تحت کنترل درآوردن شرایط را مشخص می‌کند.

برف‌روبی (Snow plowing) بصورت مکانیکی مهم‌ترین روش پاک کردن خیابان‌های شهر از برف است. زمان شروع برف‌روبی به فاکتورهای مختلفی مانند پیش‌بینی هوا، حجم ترافیک، شدت برف و بسیار موارد دیگر بستگی دارد. هدف کلی برف‌روبی این است که مانع از تجمع برف در جاده‌ها شده و حرکت امن و روان وسائل نقلیه‌ی اضطراری و عمومی و شخصی را باعث شود.

هر بار برف‌روبی لزوماً باعث نمی‌شود خیابان بطور کامل پاک شود. بلکه ممکن است که شدت برف بصورت مداوم به نحوی باشد که علی‌رغم برف‌روبی در زمان نزدیک گذشته، باز هم خیابان پاک نشده باشد. تنها وقتی بارش تمام شد می‌تواند انتظار داشت خیابان‌ها بطور کامل تمیز شوند. ضمناً خودروهای برف‌روب باید با سرعت مشخصی حرکت کنند تا برف بهتر تمیز شود و بر روی تیغه‌های برف‌روبی چیزی نچسبد.

جهت یخ‌زدایی از پیاده‌روها و معابر، تصمیم گرفته می‌شود که از چه نوع تجهیزاتی استفاده شود. ممکن است موادی برای کنترل یخ، پیش از بارف برف و بروز یخبندان در معابر قرار داده شود تا یخ‌زدگی و تجمع برف را به تاخیر بیاندازد و کم کند.

وزارت راه ایالت، موظف به پاکسازی برف و یخ از ۹۰۰۰ مایل جاده است و برای این امر، ۹۰۱ ماشین و خودروی متوسط و سنگین برف‌روب را در اختیار دارد که توسط ۱۲۰۰ خدمه‌ی برف‌روب راه‌اندازی و استفاده می‌شوند. زمان متوسط پاکسازی جاده‌ها از برف، ۲ تا حداکثر ۴ ساعت است.

* در خبرها به نقل از رئیس مرکز مدیریت راه های کشور آمده بود تنها ۱۰ خودروی برف‌روب برای عاده‌سازی شرایط اتوبان تهران-کرج اعزام شده است

استانداردهای کنترل برف و یخ در یک شهر کوچک امریکا

نکته‌ی ۳:‌

تمام معابر شهری طبق اولویت‌بندی زیر برای برف‌روبی مشخص شده اند :

نخست شریان‌های حیاتی

سپس خیابان‌های اصلی و محیط دانشگاه و مرکز تجاری سامرست

سپس مناطق مسکونی

و بعد پارکینگ‌های روباز، مسیرهای پیاده‌روی و پیاده‌روها و در آخر کوچه‌ها

در نقشه‌ی زیر شریان‌های حیاتی شهر را می‌بینید. وقتی برف به ۲ اینچ رسید، ناوگان برف‌روب بایستی ابتدا به این معابر اعزام شوند.

در مناطق مسکونی، حد ۳ اینچ برای اعزام ناوگان وجود دارد و در کوچه‌ها ۴ اینچ.

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image