K1inUSA

برکت وقت و زمان

سوال: وقت آدم کجا بیشتر برکت داره، توی ایران یا امریکا؟ به عبارت دیگه، کجا وقت مفید بیشتری برای کارهامون داریم؟

پاسخ خودم به این سوال امریکاست. از چندتا دوست که در امریکا زندگی میکنن و اخیراً از ایران اومدن همین سوال رو پرسیدم. جواب‌شون مشابه بود.

دلایل‌شون رو هم پرسیدم. جواب‌های افراد اینا بود:

1️⃣ خب توی امریکا خانواده و آشنایان نیستن و وقتی که در ایران صرف دید و بازدید و مهمانی میشده، خالی میشه.

2️⃣ اگر تهران زندگی کنی، هر روز حداقل ۲-۳ ساعت رو باید در ترافیک بگذرونی، بجز موارد خاص که محل کار نزدیک باشه. توی امریکا معمولاً این تعداد ساعت هدر نمیره.

3️⃣ کارهای اداری در امریکا وقت بسیار کمتری از ایران میگیره. شاید بشه گفت ماهی بطور متوسط کمتر از یک ساعت وقت برای اینگونه کارها باید گذاشت.

4️⃣ خرید در امریکا وقت خیلی کمتری از ایران میگیره. (یه نفر مثال زد) من که در ایران می‌خواستم لپ‌تاپ یا موبایل بخرم، اولاً باید می‌رفتم به یه مکان خاص. ثانیاً باید یه نفر رو می‌بردم همراهم که به اصطلاح “چشم” باشه تا سرم کلاه نذارن. در امریکا ۵ دقیقه‌ای از آمازون سفارش میدی و تا یک ماه تست میکنی، خوش‌ت نیومد پس میدی. دغدغه‌های این تیپی وجود نداره.

5️⃣ دغدغه‌های مالی و معیشتی به وقت آدم ضربه میزنه. دانشجوی دکترایی رو در نظر بگیر که مجبوره کنار تحصیل بره یه جا بصورت پاره‌وقت کار کنه. خب قاعدتاً مثل آدمی که با تحصیل دکترا بهش حقوق پرداخت میشه وقتش دست خودش نیست.

نتیجه‌گیری:

بجز مورد اول (عدم دیدار خانواده و آشنایان) که یه مورد منفی زندگی در امریکاست، من حیث المجموع، برکت وقت با زندگی در امریکا بیشتره (حداقل برای ما) چون یه سری امور بهینه شدن و وقت بیخودی براشون هدر نمیره.

 

این نکته یک‌بار دیگه نشون میده بر خلاف چیزی که در اذهان ثبت شده، دلیل مهاجرت فقط رفاه بیشتر اقتصادی نیست، بلکه موضوعات مهم و تاثیرگذار دیگه‌ای هم وجود دارن.

اینکه آدم وقت بیشتری در زندگی روزمره برای امور دلخواهش داشته باشه لزوماً مثبت و مفید نیست. آدمی داریم که از این وقت بهره‌ی مناسب و بجا میبره، آدمی هم داریم که وقت اضافه‌ش رو هدر میده یا صرف عیاشی میکنه. اگر آدمی بخواد استفاده‌ی درست از وقتش بکنه، در سبک زندگی و محیطی که نفهمه “چطور اینقدر زود، صبح تبدیل به شب شد”، در عذاب خواهد بود چون به هیچ کاری نمیرسه و همیشه از زندگی‌ش عقبه.

پی‌نوشت: نکاتی که گفته شد لزوماً برای همه‌ی افراد صادق نیست. ممکنه یه نفر شغل سنگینی در امریکا داشته باشه که مجال هیچ کار دیگه‌ای بهش نده، چه اینکه افرادی با این وضع وجود دارن.

 

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image