K1inUSA

تنوع شرایط ایالت‌ها برای مسلمانان

در شهرها و ایالت‌های مختلف امریکا، شرایط زندگی برای مسلمانان از وجوه مختلف متفاوت است. در برخی شهرها، تقریباً همه‌ی مردم دید مناسبی نسبت به مسلمانان دارند و شاید یک فرد مسلمان بعد از دهه‌ها زندگی، تجربه‌ای از اسلام‌ستیزی نداشته باشد. در عوض شهرهایی دارای افراد با نگرش‌های افراطی، رد نک‌ها و نژادپرستان سفیدپوست وجود دارند که شاید یک فرد مسلمان هر چند وقت یکبار مورد آزار کلامی قرار گیرد.

در مورد دسترسی به غذای حلال نیز تفاوت بسیاری بین ایالت‌ها وجود دارد. مثلاً در آیوا که بودیم، حتی در مرکز این ایالت (شهر دموین) تنها دو رستوران حلال کوچک وجود داشت که برای دسترسی به آن باید از این سر شهر به آن سر شهر می‌رفتی. در عوض محیط این شهر و کلاً ایالت آیوا برای مسلمانان مناسب بود و تابحال نشنیده‌ام برای مردان مسلمان و خانم‌های محجبه مشکلی بوجود آمده باشد. اخیراً یک خانم اهل آیوا و ساکن کلفرنیا را دیدم که می‌گفت مردم آیوا خیلی باادب و بانزاکت‌اند اما در کلفرنیا مردم بی‌ادب و بی‌نزاکت را زیاد می‌بینیم.

در عوض، کلفرنیا از نظر دسترسی به غذای حلال وضعیت بسیار خوبی دارد. گوشت حلال در ۱۰ دقیقه‌ای محل سکونت موجود است. یا مثلاً چند روز پیش برای کاری به مرکز خرید کنار شرکت رفتم و گفتم غذا را همان جا میل کنم. ابتدا قصدم بر سفارش یک سالاد یا شاید ماهی بود (برای سفارش ماهی در رستوران‌های غیر حلال باید دقت کنید اولاً ماهی از نوع پولک‌دار و حلال باشد، ثانیاً برای طعم‌دار شدن به آن wine نزده باشند).

با این قصد، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها را برانداز کردم که متوجه حضور دو خانم محجبه‌ی اهل ترکیه جلوی یک غذاخوری شدم. دقت که کردم دیدم درج کرده تمام غذاها حلال‌اند، با خیال راحت سفارش دادم. این سطح از دسترسی به غذای حلال در برخی ایالت‌ها اصلاً وجود ندارد.

گرچه تلقی عمومی ایرانیان در مورد امریکا واحد و کلی است اما از عمومی‌ترین مسائل همچون مشخصه‌های رفتاری مردم گرفته تا موارد خاص‌تر مثل دسترسی به مسجد و غذا و گوشت حلال، ایالت‌های این کشور متنوع و متفاوت اند.

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image