K1inUSA
جناب محمدجواد ظریف! نماینده‌تان در سازمان ملل را عوض کنید

جناب محمدجواد ظریف! نماینده‌تان در سازمان ملل را عوض کنید

جلسه‌ای که در بالاترین نهاد امنیتی بین‌المللی با قلدری و یک‌جانبه‌گراییِ دولت وقیح امریکا برگزار شده، باید صحنه‌ی به صلابه‌کشیدنِ ته‌مانده‌ی آبروی امریکا و دولتش میشد. نماینده‌ی ملت انقلابی ایران می‌بایست با صلابت و کوبندگی، آن‌چنان از موضع قدرت و با زبان رسای فارسی بر سر جنایت‌کاران و روسیاهان تاریخ فریاد می‌کشید که هر ایرانیِ ولو معترض به وضعیت کشور، تکبیری از ته دل بگوید و دولت امریکا درک کند که دخالت نامشروع در ایران و سو‌ء‌استفاده از یک نهاد بین‌المللی بدون هزینه نخواهد ماند.

با تمام این اوصاف بایستی خاضعانه اعتراف کرد که سطح زبان انگلیسی جناب خوشرو فرسنگ‌ها از سطح رئیس‌جمهورِ دکترا گرفته‌مان در فرنگ بالاتر است. وقتی در مصاحبه با سی‌ان‌ان، کریستین امان‌پورِ مجری از حسن روحانی خواست جمله‌ای به انگلیسی خطاب به مردم امریکا بگوید، دکترِ تقلبی کلی رنگ عوض کرد و روی صندلی جابجا شد، بعد کلماتی لاک‌پشتی و ابتدایی ادا کرد که مشهور شد (انتهای کلیپ پیوست). یادش بخیر، در مناظرات ریاست جمهوری پیشنهاد داده بودیم جگرداری پیدا شود که تز روحانی را پرینت کند و به دست وی دهد و از دکترای حقوق‌مان بخواهد یک صفحه را به انتخاب خود خوانده و سپس ترجمه کند تا مردم با ماهیتِ کسانی که بدونِ وجودِ حداقلی از شایستگی و سواد بر امور مملکت تکیه زده‌اند آشنا شوند…

به فیلم پیوست توجه کنید که بریده‌هایی از صحبت‌های نماینده‌ی ایران در شورای امنیت را پیش چشم می‌گذارد. جایی که وی با کمترین تسلط و بدون برقراری حداقل ارتباط لازم با مستعمین، به کرّات تپق می‌زند، تلفظ اشتباه می‌کند و لرزه بر صدایش می‌افتد. حتی کسی که اندک آشنایی با زبان انگلیسی ندارد نیز به راحتی می‌تواند متوجهِ ضعفِ مفرطِ ناطق شود.

از یاد نبرده‌ایم همین چند هفته پیش بود که اشتباهِ غلامعلی خوشرو، همین نماینده‌ی ایران در سازمان ملل، منجر به چه آبروریزی بزرگی برای جمهوری اسلامی شد. جایی که در جلسه‌ی رای‌گیری برای محکومیت دولت میانمار و حمایت از مسلمانان آواره‌ی روهینگیا، نماینده‌ی جمهوری اسلامی شرکت نکرد و رای نداد. بعد برای توجیه عمل خود به دروغ گفتند که رویه‌ی همیشگی ایران، عدم شرکت در رای‌گیری‌های مربوط به کمیته‌ی سوم مجمع عمومی بوده است. چند ساعتی طول نکشید که با افشای این دروغگویی توسط @K1inUSA، جناب خوشرو به اشتباه خود اعتراف و اعلام کرد که ایران با اعلام رای مثبت خود به سازمان ملل، این اشتباه را جبران خواهد کرد.

ماجرای نطق اخیر غلامعلی خوشرو در سازمان ملل اثبات کرد که ایشان حداقلِ صلاحیت لازم برای نمایندگیِ ملت بزرگ ایران در این جایگاه مهم و سرنوشت‌ساز را دارا نیست؛ لذا از جناب محمدجواد ظریف خواستاریم هر چه زودتر به فکرِ تغییر نماینده‌ی خود در سازمان ملل باشند.

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image