K1inUSA

در باب «گرانی و تورم»

‏چند نکته درباره‌ی شِکوه‌های اخیر برخی هموطنان مقیم ایالات متحده در باب «گرانی و تورم»

۱. تورم بالا رفته، اما در کنارش دستمزدها هم رشد کرده، هرچند کمتر از تورم.

‏۲. به دلیلی که در بالا اشاره شد، قدرت خرید کاهش یافته درعین‌حال که به همین دلیل، بسیاری از افراد کم‌درآمد از کمک‌های دولتی بیشتری برخوردار شده‌اند؛ چنان‌که بعضی تحلیلگران همین کمک‌ها را عامل اصلی یا ثانوی تشدید تورم می‌دانند.

‏۳. علی‌رغم این‌ها زندگی هنوز برای لایه‌های بالایی طبقه‌ی متوسط «سخت» نشده درحالی که زندگی لایه‌های پایینی طبقه‌ی متوسط حتی بیش از طبقات فرودست تحت تأثیر قرار گرفته. با این حال، اوضاع‌شان هنوز «بحرانی» نیست.

‏۴. ایالات متحده کشوری‌ست به وسعت یک قاره، و به دلایل مختلف وضعیت ایالات و شهرهای مختلف گاهی خیلی با هم فرق می‌کند. به همین دلیل ممکن است یک خانوار ساکن یک شهر بزرگ کمتر یا بیشتر از یک خانوار مناطق کم‌جمعیت تحت تأثیر نوسانات اخیر قرار بگیرد. آمارهای «سراسری» گاهی غلط‌اندازند.

‏۵. درنهایت، و به‌ویژه با توجه به شرایط دشوار بسیاری از هم‌میهنان ما در داخل، همان‌طور که مدح و ثنای «امریکای عزیز» احمقانه و دور از عقل است، نک‌ونال از وضعیت فعلی و مقایسه‌ی ایران و امریکا هم احمقانه و دور از انصاف است.

‏یاد بگیریم واقعیت را همه‌جانبه توصیف و تحلیل کنیم.

‏تمام.

⚠️ پی‌نوشت: انتشار مطالب توسط نویسندگان مهمان، به معنای تایید همه‌ی مندرجات آن نیست. محملی است برای انتشار مشاهدات و دیدگاه‌های مختلف.

 

Avatar

علی از شیکاگو

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image