K1inUSA
تجمع رای دهندگان در صندوق اخذ رای بوستن، ماساچوست

در صف رای

شرکت ایرانیان آمریکانشین در انتخابات ریاست جمهوری ایران بسیار گسترده‌تر از دوره‌ی پیش بود. خود بنده 1 ساعت در راه حوزه بودم و تقریبا 6 ساعت در صف رای! چون بر خلاف پیش‌بینی مسئولین، تعرفه‌ها به پایان رسید و تماس گرفته شد، تعرفه‌های اضافه آمده در نزدیک‌ترین حوزه ارسال شود و همین معطلی را حداقل یک ساعت بیشتر کرد. اما این مدت فرصتی بود تا با ایرانی‌های آمریکا از تیپ‌های مختلف بیشتر آشنا شوم. نمونه‌هایی از سخنان ایشان:

1. خانمی بی‌حجاب به همراه دخترش: ما سال 88 ایران بودیم و به موسوی رای دادیم. رای‌ها رو شب عوض کردن. من صبح بیدار شدم و تلویزیون رو روشن کردم و وقتی نتیجه رو دیدم، اول فکر کردم چشمام اشتباه می‌بینه. سال 92 رای ندادم اما الان اومدم رای بدم. ما دنبال جنبش سبز هستیم. در واقع جنبش سبز الآن گل بنفشه داده.

2. یک خانم محجبه: از ایران خبر می‌رسه که روحانی خیلی جلو و این خیلی خوبه (حوزه‌های رای آمریکا با ایران حداقل 8.5 با ایران اختلاف ساعت دارند و لذا در اواخر رای‌گیری حتی نتایج هم تا حدود خیلی زیاد مشخصه بود)

3. یک خانم بی‌حجاب: خانم‌ها و آقایون هر کی لباس سبز و بنفش پوشیده حواسش باشه رایش رو نسوزونن. چون ممکنه بگن که تبلیعات خارج از وقت است و رایش رو باطل کنن.

4. یک آقای ایرانی خطاب به همسر صد در صد آمریکایی خود به نام مگی که ظاهرا اصلا فارسی نمی‌دانست: رفتیم داخل از روی من بنویس (همسر مردان ایرانی به صورت اتوماتیک شهروند ایران هستند ولو اینکه حتی یک روز هم ایران زندگی نکرده باشند).

5. یک پسر مذهبی که ظاهرا حامی آقای رییسی بود: این خبرها که میگن روحانی برده، نظرسنجی هست یا نتیجه انتخاباته؟ اگر برده دیگه ما اینجا چرا واستادیم رای بدیم؟

6. یک آقا که سراسر بنفش پوشیده بود: من سال 88 که رای می‌دادم، سلطنت‌طلب‌ها هم تجمع داشتن (ظاهرا امسال در سراسر آمریکا سلطنت‌طلب‌ها یا کلا تجمع نداشتند یا اینکه آنقدر کم بودند که گزارش نشد. شنیده شد اعضای فرقه رجوی تجمعاتی در حد 20 نفر داشته‌اند). یک آقایی بود که به من فحش می‌داد چرا رای می‌دهی. اما بعدها در تجمعات سبز همین آقا را دیدم که شعار می‌داد رای من کو؟ بهش گفتم تو که رای ندادی؟ از کدام رای صحبت میکنی؟

7. یک خانم با حجاب: من باید بچه‌هام رو ساعت 3.5 از مدرسه بیاورم، می‌شود بدون نوبت رای بدهم؟ ایشان با مخالفت روبرو شد اما بعدا مشاهده شد که جای دیگری از صف توانسته بود جلو بزند!

8. یک خانم بی‌حجاب! از مسئولین حوزه: خانم‌ها و آقایون از داخل اتاق رای‌گیری، عکس انداختن ممنوعه! لطفا عکس نگیرین.

9. یک خانم بی‌حجاب خطاب به همسر یک خانم باردار که مسئولان اجازه دادند بدون صف رای بدهد: آقا خانمت حامله است و بدون صف رای بده اشکال نداره، شما خودت هم حامله‌ای؟

10. یک پسر نسبتا جوان: خواهرم از ایران داره با تلگرام عکس‌های اینجا رو برا من می‌فرسته! بهش گفتم من خودم الآن اینجا هستم.

11. یک پسر جوان که ظاهرا خواندن به فارسی را اصلا نمی دانست یا خیلی کم می دانست: قبل از این که بیایم یک صفحه حسن روحانی نوشته ام تا اشتباه ننویسم. روی دستم هم نوشته ام که تقلب باشد!

 

از نکات عجیب انتخابات در آمریکا این بود که یک نفر می توانست دو بار رای بدهد! چون هم با گذرنامه و هم با شناسنامه می شد رای داد و کسی هم چک نمی کرد که فردی قبلا رای نداده باشد. لذا شنیده شد برخی دو بار و حتی سه بار (با استفاده از گذرنامه قدیمی باطل شده) هم در انتخابات رای داده اند.

Avatar

نویسنده مهمان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image