K1inUSA

راهکار عملی برای نزدیک کردن تحصیلات دانشگاهی به صنعت

یکی از مراحلی که برای پذیرش گرفتن در برنامه تحصیلی فعلی‌م طی کردم، جواب دادن به یه پرسشنامه ۵۹ سوالی به نام Game Changing Index بود.

چند نمونه از سوالاتش در تصویر هست. اون زمان نتیجه‌ی این ارزیابی اعلام نشد، تا امروز که آقای به نام کِتان تماس گرفت. خیلی مهربون و خوش‌برخورد، از گذشته‌ی تحصیلی‌م پرسید و از برنامه‌ی آینده‌م. بعد نتایج اون ارزیابی رو برام توضیح داد، از تفسیر پروفایل شخصی من مهم‌تر، چند تا نکته‌ست که می‌نویسم شاید روزی یه جایی به درد بخوره:

اول اینکه، ترکیب صحیح علم تحلیل داده با علوم انسانی به خصوص روانشناسی، نتایج خارق العاده‌ای حاصل می‌کنه. وقتی کتان صحبت می‌کرد بهش گفتم به نظر میاد تو یه غیب‌گو باشی، کاملاً درست ویژگی‌های شخصیتی من و چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت‌م در زندگی کاری و اجتماعی‌م رو لیست و تحلیل کرد. کتان گفت این غیب‌گویی نیست، فقط علم داده‌ست.

دوم اینکه روش حمایتی برنامه‌های تحصیلی اروپا و همراهی دانشجو از دوران تحصیل تا ورودش به بازار کار تحسین برانگیزه. از ماه آینده، یک مربی اختصاصی به من معرفی میشه و تا یک سال و نیم آینده همراه من خواهد بود و بر اساس اون تحلیل اولیه، به من کمک می‌کنه نقاط قوت‌م رو پررنگ‌تر کنم و نقاط ضعف‌ رو پوشش بدم، تا بتونم با حداکثر کارایی و تاثیرگذاری وارد بازار کار و ترجیحاً کارآفرینی بشم. این روند رشد با هفت مرحله‌ی ارزیابی بعدی تا سال آینده، کنترل و پایش میشه.

در آخر از دغدغه‌های شخصی‌م گفتم و کتان، نیم ساعت بیشتر از زمانی که برای من بود باهام صحبت کرد. از تجربیات شخصی‌ش گفت و تا وقتی که مطمئن نشد انرژی کافی برای ادامه رو پیدا کردم، بحث رو تمام نکرد. وجدان کاری و انسانیت‌ش، این آدم ندیده رو یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار زندگی من کرد.

لازمه‌ی پیشرفت، بلد بودن کار تیمی، در نظر گرفتن تک‌تک استعدادهای موجود و تلاش هدفمند و علمی هست. شاید باید مفاهیمی چون کار جهادی و ایمان و توکل بر خدا، در جامعه‌ی ما دوباره و با دقت بیشتری تعریف بشه…

پ.ن: اطلاعات بیشتر در موردGame Changing Index رو داخل سایت‌شون ببینید. هدف از این پروژه، کاهش فاصله‌ی بین دانشگاه و صنعت اعلام شده.

 

 

Avatar

نویسنده مهمان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image