K1inUSA

ساخت همه چیز از درخت!

دیروز چند نفر از مهندسین شرکت Stora Enso اومده بودن تا محصولات و چالش‌های برقی‌شون رو معرفی کنن و از دانشجویان جوان دانشگاه که ما باشیم درخواست همکاری کنن!

شرکت‌شون جالب بود. ادعا داشتن همه‌ی چیزهایی که با سوخت و منابع فسیلی ساخته میشه رو میتونیم از درخت تهیه کنیم. تا حالا کلی چیزِ بر پایه‌ی چوب ساختن، از ظرف و قاشق و انواع بسته‌بندی گرفته تا پارچه و رنگ، تو افق‌شون ساخت هواپیما هم بود!

اینا که تو لیوان می‌بینید، براده‌های فرآوری‌شده‌ی چوبه که ماده‌ی اولیه‌ی محصولات‌شونه…

اون چیزی که از نظر من خیلی جالب بود، بحثی بود به نام sustainable forest management، یعنی یه جوری کاشت و برداشت درختان جنگل رو برنامه‌ریزی میکنن که نه تنها به جنگل آسیب نمیرسه، بلکه با زمان‌بندی درستِ قطع درختان، بهترین بهره‌برداری از چوب درخت میشه.

آقاهه میگفت ما درخت‌ها رو زمانی قطع می‌کنیم که بافت چوب‌شون بهترین حالت رو داره، اگر بیشتر از اون بمونه، چوب از درون پوسیده میشه یا آفت میزنه…

بحث جالبی بود!

سمت چپ عکس یه آجر چوبیه، البته فرآوری شده، کلاف شده، بسیار مستحکم و تا حد زیادی نسوز شده. گویا تا حالا تعداد زیادی ساختمان چوبی با استاندارد ایمنی بالا در اتریش و حومه ساختن.

اگه براتون جالبه بیشتر بدونین، به سایتشون یه سر بزنین، شگفت انگیزه.

مشکلی که داشتن و اومده بودن دانشگاه حلش کنن و یه ذره خنده‌دار بود… این بود که صنایع چوب و کاغذ انرژی زیادی میبره، مصرف برق و حرارت‌شون خیلی بالاست. حالا که خودشون سوخت چوبی ارزان‌قیمت و باکیفیت تولید می‌کنن، دچار این چالش شده بودن که چقدر برق و حرارت بخرن و چقدر از سوخت چوبی خودشون رو مصرف کنن و باهاش برق و حرارت تولید کنن و بفروشن که سودشون بیشینه بشه

Avatar

نویسنده مهمان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image