K1inUSA

فرهنگ کمک مالی به دانشگاه توسط فارغ التحصیلان موفق

فرهنگ کمک مالی به دانشگاه توسط فارغ التحصیلان موفق: خانواده‌ی دالبی مجموعاً ۱۲۰ میلیون پوند به دانشگاه کمبریج کمک مالی کرده است

یکی از فرهنگ‌های زیبا در دنیا، کمک مالی به دانشگاه است. بسیار متداول است که وقتی شما در بهترین دانشگاه‌های دنیا قدم می‌زنید ساختمان‌ها یا آزمایشگاه‌هایی می‌بینید که به نام افراد مختلف اند و در واقع توسط کمک مالی آن‌ها ساخته شده‌اند.

این هفته هم یکی دیگر از این کمک‌های مالی رخ داد. خانواده‌ی دالبی (بلی، همان دالبی که شما با سیستم صوتی دالبی در سینما می‌شناسید) مبلغ ۸۵ میلیون پوند به دانشگاه کمبریج هدیه کرد که مجموع کمک‌های مالی این خانواده در چند سال اخیر را به ۱۲۰ میلیون پوند می‌رساند. برای مقایسه، این مبلغ حدوداً برابر با مجموع بودجه‌های سالانه‌ی دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است.

با این پول قرار است “مرکز رِی دالبی” احداث شود که انگلستان و دانشگاه کمبریج را در اوج علم فیزیک دنیا نگه دارد. پسر آقای دالبی در این باره گفته است: “دورانی که پدرم در دانشگاه کمبریج سپری کرد برای او فضایی فراهم کرد که کیفیت جهانی در آموزش فیزیک را تجربه کند و بسیاری از ایده‌های موفق او برای بهبود صدا از تجربیات او در کمبریج نشأت گرفت… خانواده‌ی ما بسیار خوشحال است که می‌تواند از دانشمندان و مخترعین آینده که قرار است از مرکز رِی دالبی بهره ببرند حمایت کند”
منبع

آقای دالبی در سال ۱۹۶۱ از دانشگاه کمبریج دکترای فیزیک گرفت و چند سال بعد شرکت خود را تاسیس نمود.

چه خوب است که در کشور ما نیز این فرهنگ جا بیافتد و فارغ التحصیلان موفق دانشگاه‌ها پس از به دست آوردن ثروت، به دانشگاه‌هایی که منجر به رشد و موفقیت آن‌ها شده‌اند کمک مالی نموده و این‌گونه دین خود به جامعه علمی را ادا کنند.

Avatar

علیرضا بازارگان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image