K1inUSA

قوانین نگهداری از سگ در امریکا

هر چندوقت‌ یک‌بار در فضای مجازی، بحث‌های موافق و مخالف شدیدی درخصوص چند و چون نگهداری سگ در ایران درمی‌گیرد.

مثلاً به‌تازگی کاربری در توئیتر گله کرده بود یکی از بوستان‌های محله‌شان در شمال تهران، به محل سگ‌چرانی تبدیل شده، آن هم در حالی ‌که صاحبان سگ‌ها توجهی به رعایت نظافت محیط و سایر قواعد سگ‌گردانی نمی‌کنند.

این گله‌گزاری با واکنش تند برخی کاربران، و البته همدلی مخالفان نگهداری سگ در مناطق مسکونی همراه شد.

در امریکا نگهداری سگ بسیار مرسوم است، و دولت محلی (عموماً شهرداری‌ها) و مدیریت مجتمع‌های مسکونی، قوانین و مقرراتی را برای نگهداری و گرداندن سگ در معابر عمومی وضع کرده‌اند. حتی در مواردی دامنه‌ی این قوانین، املاک شخصی و خصوصی را هم در بر‌می‌گیرد.

جمع‌آوری مدفوع سگ توسط صاحب سگ یکی از این موارد است. در سال ۲۰۱۶ شهرداری شیکاگو قانونی تصویب کرد که به موجب آن، جمع‌آوری نکردن مدفوع سگ حتی در حیاط ملک شخصی می‌تواند تا پانصد دلار جریمه داشته باشد، چون بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازد و به‌نوعی، ناقض حقوق همسایگان است. در بسیاری از مجتمع‌های مسکونی نگهداری حیوان خانگی ممنوع است و در برخی مجتمع‌ها، دارنده‌ی حیوان خانگی باید اجاره‌بهای بیشتری بپردازد.

در مجتمع مسکونی ما، یک محوطه‌ی محصور برای گردش سگ‌ها در نظر گرفته شده که گرداندن سگ بدون قلاده فقط در داخل آن مجاز است. همچنین در فواصل مختلف، محفظه‌هایی حاوی کیسه‌ی مخصوص برای جمع‌آوری مدفوع سگ‌ها در نظر گرفته شده تا اگر کسی فراموش کرده بود با خودش از منزل بیاورد، بهانه‌ای نداشته باشد.

با این‌همه، برخی افراد بی‌مسئولیت همچنان از نظافت محیط طفره می‌روند و به همین دلیل، مدیریت مجموعه چندی قبل نامه‌های تذکر به درب منازل ارسال کرد. در کل، هر چند برای نگهداری حیوانات خانگی مقرراتی وضع شده و اغلب دارندگان حیوانات این مقررات را رعایت می‌کنند، گاهی شاهد بی‌مبالاتی و بی‌اعتنایی به حقوق سایر شهروندان هم هستیم.

 

Avatar

علی از شیکاگو

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image