K1inUSA

مهاجرین و دغدغه‌هایشان

خانم ۱ ساکن خارج از کشور:

یکی از بدی‌های ⁧مهاجرت⁩ اینه که با هر کی که ایرانه درد و دل کنی میگه برو خدا رو شکر کن ایران نیستی، ینی اگه بگید دارم می‌میرم، میگه خوش‌به‌حالت حداقل ایران نمی‌میری ‍♀️

میدونین بحث حق داشتن و نداشتن نیست، من خودم وضع ایرانو می‌دونم منم همونجا دنیا اومدم و بزرگ شدم و خیلی وقتم نیست که اومدم بیرون ازش، مسئله اینه خب مشکلات همه جا هست، اینکه هر مشکلی رو بگی اینو میگن آدمو اذیت میکنه، ما هم آدمیم دیگه

خانم ۲ ساکن خارج از کشور:

یا اینکه فکر می‌کنن هواپیما که از مرز رد میشه دیگه واسه اخبار سیاسی اعصابت خرد نمیشه! در حالی که هر اتفاقی که اونجا می‌افته رو ما خیلی بیشتر جدی می‌گیریم و غصه می‌خوریم براش، نگرانی‌هامون برای خانواده هم صد برابره!!

خانم ۱:

دقیقا نصف ذهن آدم اونور پیش خانواده‌ست

خانم ۳ ساکن دالاس تگزاس:

فقط كاش اينو متوجه باشن ما اينجا هر شب رقص و پايكوبى نداريم و حتى بيشتر اوقات غمگين‌تر از اوناييم، چون اونطرف حداقل اينه كه دلت به بودن خانواده‌ت و دوستات گرمه

منبع

 

از چند فرد فرد کم‌فهم که اومدن کامنت گذاشتن «خب چرا برنمی‌گردی؟!» که بگذریم، یک فکت در مورد مهاجرت رو بصورت تجربه و مشاهده خیلی خیلی زیاد دیدم. اون هم تفاوت دیدگاه و زاویه‌ی نگاه خانم‌ها و آقایون در داشتن چنین احساسات و عقایدی.

آقایون بیشتر به شرایط علمی و کاری و نظم جامعه و رفاه اقتصادی اهمیت میدن که این شرایط در امریکا خیلی بهتر از ایرانه. خانم‌ها بیشتر به دوستان و خانواده و صمیمیت جمع‌ها و ارتباطات‌شون اهمیت میدن که این شرایط در ایران خیلی بهتر از امریکاست.

دقت کنید که حرف از میانگین و وجه غالب ‌هست، یعنی طبق مشاهدات بنده، آقایون بیشتر ‌آن‌طور‌اند و خانم‌ها بیشتر این‌طور. چه بسا شما خانمی با روحیات متفاوت یا مردی باشید که وابستگی خیلی زیادی به خانواده و جمع‌های دوستان‌ش داره.

این تفاوت در روحیات، یکی از دلایل مهمی هست که می‌بینیم بعضی‌ها رو نسبت به مهاجرت راضی نگه میداره و بعضی رو ناراضی میکنه.

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image