K1inUSA

نیویورک و سخت‌گیری‌های کرونایی برای بازدیدکنندگان

نویسنده: ۲۷ ژانویه، ۲۰۲۱

برای کار به نیویورک آمدم. سخت‌گیری‌های کرونایی به قدری اذیت‌کننده و گاهی ترسناک می‌شود.

قبل از خارج شدن از فرودگاه باید فرمی مخصوص این ایالت پر شده و تحویل پلیس شود. این فرم در فرمت‌های آنلاین و پرینت شده در دسترس است. کسانی که فرم را به محض رسیدن به فرودگاه تحویل ندهند، تا سقف ۱۰ هزار دلار جریمه خواهند شد. در فرمی که پر می‌شود بایستی شماره تماس، آدرس محل زندگی و جایی که در نیویورک مستقر هستید را بنویسید.

بازدیدکنندگان به محض رسیدن باید خودشان را به مدت ۱۰ روز قرنطینه کنند.

سه روز بعد از اقامتم در نیویورک، از ستاد مبارزه با کرونا با تلفنم تماس گرفتند. سوالاتی پرسیدند درباره‌ی اقامت و آیا با کسی ملاقات داشته‌ام یا خیر. در جواب گفتم اگر کرونا هم نمی‌بود بیرون نمی‌رفتم، نیویورک برای منی که از کلفرنیا آمده‌ام بسیار سرد است. بعد از چند دقیقه سوال و جواب تشکر کردند و تماس قطع شد.

روز گذشته وقتی در اتاقم بودم، درب اتاق محکم چندین مرتبه زده شد. نگاه کردم دیدم دو افسر پلیس با تجهیزات کامل پشت در هستند. از پشت درب گفتم اجازه بدهید لباس به تن کنم، که ده ثانیه بعد درب را محکم‌تر زدند. لحظه‌ای احساس کردم آمدند که به قول اخراجی‌ها ببرنم “دَدر”

در را باز کردم اسم و سن‌ام را پرسیدند و چند برگه دادند که مربوط به کرونا و قوانین آن می‌شد. امروز هم دوباره تماس داشتم. طبق قانون باید هر زمان که تماس می‌گیرند جواب بدهید تا به مشکل نخورید.

احتمالاً روزی یک یا دو بار تماس خواهند گرفت. چند روز دیگر کارهایم تمام می‌شود و هیچ دوست ندارم بیشتر از این در نیویورک بمانم.

فیلم از داخل ساختمان مرکز تجارت جهانی (WTC)، منهتن نیویورک

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image