K1inUSA
تست‌های شخصیتی قبل از استخدام در شرکتها

تست‌های شخصیتی قبل از استخدام در شرکتها

کانال نویسنده در تلگرام 

دانشجوی فوق لیسانس رشته کامپیوتر و کارآفرینی – گرایش محاسبات ابری در دانشگاه رن فرانسه

وقتی برای استخدام در برخی از شرکتهای بین‌المللی اقدام می‌کنید، از شما می‌خواهند که در یک سری از تستهای آنلاین برای فرایند انتخاب کارمندان، شرکت کنید. معمولا این تست‌ها به صورت عمومی در دسترس هستند و وقتی لینک آنها توسط شرکتی برای شما ارسال شده باشد، نتیجه تست شما به صورت اتوماتیک برای آن شرکت نیز فرستاده می‌شود.

یکی از این پلتفرمهای تست شخصیتی که توسط یکی از شرکت‌های آلمانی برای من فرستاده شد سایت https://plum.io است که با پرسیدن سؤالات بعضا سخت و چالشی از متقاضی، قدرت حل مسأله و ابعاد شخصیتی و هوش اجتماعی او را ارزیابی می‌کند. سؤالاتی که یک جواب درست ندارند و هیچ وقت نمی‌توان حدس زد که کدام جواب امتیاز بیشتری برای شخص می‌آورد. سؤالاتی که فرد را بر سر یک دو راهی قرار می‌دهند که باید مثلا بین بد و بدتر یکی را انتخاب کند. سؤالاتی که شاید جواب درست از نظر افراد مختلف کاملا با هم تفاوت داشته باشند.

این پلتفرم در نهایت یک آدرس سایت مخصوص نتیجه ارزیابی برای شخص متقاضی ایجاد می‌کند تا او بتواند این آدرس را در رزومه خود بنویسد و یا به شرکت‌هایی که متقاضی کار در آنهاست ارسال کند.

همچنین این سایت به شما توصیه‌هایی از نظر حرفه‌ای و شغلی می‌کند که مثلا شما بیشتر برای چه نوع شغلهایی مناسب هستید و از چه محیطهای کاری‌ای بیشتر لذت می‌برید و موفق خواهید بود. و یا چه شرایطی در محیط کار بیشتر شما را خوشحال می‌کند. حتی به شما سؤالهایی را پیشنهاد می‌کند تا در جلسه مصاحبه با شرکت‌ها از آنها بپرسید.

پی‌نوشت: یک ایده استارتاپی برای پیاده سازی در ایران، راه‌اندازی پلتفرم‌هایی است تا شرکتها بتوانند با کمک آنها با ابعاد مختلف حرفه‌ای و شخصیتی متقاضیان کار در آن شرکتها بیشتر آشنا شوند.

Avatar

مجتبی ایمانی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image