K1inUSA

مشرق الاذکار شیکاگو

معبد بهائیان یا مشرق الاذکار بهائیان در منطقه ویلمت از شهر شیکاگو در ایلینوی در نزدیکی دریاچه میشیگان قرار دارد و به عنوان مادر معابد بهایی در امریکا شناخته می‌شود.

معمار این ساختمان لویی ژان بورژوا نام داشت که در طرح معماری این بنا از معماری ایرانی الهام گرفته شده است. بورژوا، معمار کانادایی فرانسوی بود که در سال ۱۹۰۷ در شهر نیویورک به بهائیت گروید. در سال ۱۹۲۰، در جریان فراخوانی برای طراحی این بنا، نمایندگان حاضر در انجمن ملّی شور بهائی در نیویورک طرح وی را انتخاب نمودند. بورژوا برای دیدار و مشورت با عبدالبهاء، به حیفا سفر کرد و بر اثر تشویق‌های عبدالبهاء، تغییراتی در طرح اوّلیّه وارد نمود و ابعاد طرح را کوچک‌تر کرد.

این بنا که در سال ۱۹۵۳ تکمیل شد توسط سازمان میراث فرهنگی امریکا به عنوان یک مکان تاریخی به ثبت رسیده است.

بهاالله، رهبر بهاییان اولین سنگ تهداب این تعمیر را در سال ۱۹۱۲ گذاشت. ساختمان معبد بهاییان نمادی از نفوذ فرهنگی، هنری و معنوی است. در امریکا بیشتر از صد و بیست معبد بهایی اعمار گردیده است که هر کدام از نظر ساختمانی و مهندسی، ویژگی دارد.

معبد دارای ۹ ضلع است و تمامی اجزای آن حامل نکات رمزی‌ست. علائم مورد احترام ادیان مختلف روی ستون‌ها حکاکی شده است. ستاره‌ی داوود، صلیب مسیحیان، ماه و ستاره‌ی مسلمانان، گردونه‌ی خورشید هندوان و بسیاری دیگر از علائم قابل مشاهده هستند. ورود به این معبد برای همه آزاد است.

منابع:

منبع اول ، منبع دوم ، منبع سوم

 

Avatar

نویسنده مهمان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image