K1inUSA

ادعای دیپلمات‌ها در تصحیح اشتباه‌شان، راست یا دروغ؟

متعاقب افشای دروغ دیپلمات‌ها در ماجرای طفره رفتن از رأی‌دهی علیه دولت میانمار، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، در اخبار صدا و سیما با اعتراف به اشتباه صورت گرفته بیان کرد که جمهوری اسلامی طی نامه‌ای پس از انجام رأی‌گیری (که با غیبت ایران برگزار شد)، رأی مثبت خود به قطعنامه‌ی حمایت از مسلمانان روهینگیا را به دبیرخانه‌ی سازمان ملل تحویل داده و اینگونه، موضع قبلی خود را «بصورت فوری» «تصحیح» نموده است.

ثانیاً از طریق پایگاه رسمی سازمان ملل رصد خواهیم کرد که آیا این اقدام در حکم نوشداروی پس از مرگ سهراب بوده و تاثیری نخواهد داشت یا به واقع قرار است در اسناد سازمان ملل این ننگ از دامان دیپلمات‌های جمهوری اسلامی پاک شود؟ به عبارت دیگر آیا متعاقب نامه‌ی ادعایی که توسط ایران تحویل شده، صورت‌جلسه‌ی رأی‌گیری تغییر خواهد کرد یا این هم یک شوآف دیگر برای بستن دهان منتقدان بوده است؟

ابتدا با این تصور که کسی متوجه کارشان نخواهد شد بیان کردند جمهوری اسلامی سال‌هاست در رأی‌گیری‌های کمیته‌ی سوم مجمع عمومی سازمان ملل علیه کشورها شرکت نمی‌کند چون چنین روندی را به رسمیت نمی‌شناسند. بعد که دروغ‌شان افشا شد، اذعان کردند که استثنائاً به قطعنامه‌های در مورد فلسطینیان و علیه اسرائیل رأی مثبت داده‌اند و حالا خبر از تصحیح اشتباه‌شان می‌دهند.

این ماجرا قدرت رسانه‌های مجازی در مطالبه از مسئولین خطاکار را نشان داد. امید که اینگونه مطالبه‌ها ادامه یابد، تقویت شود و به اصلاح امور بیانجامد.

همچنین مطلب ” طفره از از رأی دادن علیه جانیان میانماری؛‌ تکمیلِ هنر با دروغ‌های وقیحانه ” را ببینید.

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    سپتامبر 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image