K1inUSA

آیا به خدا اعتقاد داری؟

#امیر، پژوهشگر دوره‌ی مطالعات شهری در دانشگاه سایمون فریزر، ونکوور کانادا

در حال پیاده‌روی در یكی از خیابان‌های مسكونی ونكوور بودم كه یك پسر حدود ١٧-١٨ ساله با لباس رسمی جلوی من رو گرفت و شروع كرد به معرفی خودش كه از فلان گروه فعال مذهبی وابسته به كلیسایی كه در همان خیابان قرار داشت هست و نشان كلیسا هم كه روی كت‌ای كه پوشیده بود به‌عنوان مثلاً كارت شناسایی به من نشون داد و پرسید در رابطه با گروه ما چیزی شنیدی؟ كه منم گفتم نه و توضیحاتی در رابطه با گروه‌شون و كارهایی كه انجام می‌دادند داد و بعد بدون مقدمه پرسید آیا به خدا اعتقاد داری؟ گفتم بله و مسلمانم و اون هم گفت بسیار عالی و خداحافظی كرد.

كار اصلی این جوان‌ها تبلیغ هست و در خیابان‌ها با افراد مختلف به‌خصوص جوان‌ها به بحث می‌پردازند و مردم رو به خداپرستی و بعدش به دین مسیحیت دعوت می‌کنند. حتی در مركز شهر و جاهای شلوغ نظیر ایستگاه‌های مترو می‌ایستند و به مردم كتاب انجیل به زبان‌های مختلف حتی فارسی به‌صورت رایگان می‌دهند.

برایم خیلی جالب بود چون معمولاً كلیساهایی كه در ونكوور می‌شناختم معمولاً در روزهای یكشنبه بسیار خلوت بودند و با همین نگاه سفر به امریكا داشتم. اما در فنیكس آریزونا واقعاً با چهره‌ی جدید مذهبی در امریكای شمالی روبه‌رو شدم. روز یكشنبه به گشت و گذار در مركز شهر فنیكس پرداختم. دو كلیسا در مركز شهر دیدم و به طرز عجیب غریبی كلیساها شلوغ بودند و شلوغی جمعیت من رو واقعاً یاد نماز جمعه‌ها در ایران انداخت. از همه مهم‌تر حضور كودكان و جوانان بود كه در بخش‌های مختلف كلیسا حضور داشتند و در حال مشاركت در انجام كارهای كلیسا بودند. از لحاظ ظاهری چیزی شبیه به حضور و فعالیت مردم خودمون در مساجد!

Avatar

نویسنده مهمان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image