K1inUSA

آیا شورش‌ها و اعتراضات ضد نژادپرستی در امریکا، ترامپ را به کام شکست می‌کشاند؟

از پیش‌بینی انتخابات، مخصوصاً انتخابات کشور امریکا که همواره برنده‌ش با فاصله‌ی نزدیک معلوم شده گریزان هستم و در این متن هم چیزی رو پیش‌بینی نمی‌کنم. صرفاً تحلیلی از وضعیت موجود و احتمالات انتخابات نوامبر رو ارائه میدم.

با فاجعه‌ی ویروس کرونا و آشوب‌های اخیر در امریکا و عملکرد بسیار ضعیف ترامپ در هر دو، احتمال شکست رئیس‌جمهور فعلی در انتخابات رفته رفته بالاتر میره. هر چند که نظرسنجی‌ها قابل اتکای صد در صد نیستن اما جالبه که نظرسنجی‌های اخیر، به طرز کم‌سابقه و با اختلاف بالایی، شانس پیروزی ترامپ رو اندک نشون میدن اما همه چیز بستگی به رای خاموش داره. یعنی اون‌هایی که هیچ‌وقت نمیومدن رای بدن اما در سال ۲۰۱۶ اومدن پای صندوق و ترامپ رو برنده کردن.

یه تحلیل قابل اعتنا اینه که اتفاقات فعلی، جامعه‌ی فعال و رای‌دهنده‌ی امریکا رو از ترامپ منزجرتر میکنه اما از طرف دیگه، اون قشر افراطی نژادپرست رو بیشتر متقاعد میکنه که دوباره پای صندوق بیان. در تقابل این دو نیرو، هر کدوم تا روز انتخابات در ایالت‌های کلیدی دست بالاتر رو داشته باشه، برنده‌ی انتخابات رو معلوم میکنه.

البته تمام تحلیل‌های بالا بر این پیش‌فرض استوار هست که حکومت امریکا از اعتراضات اخیر جان سالم به در ببره و بتونه در موعد مقرر انتخابات رو برگزار کنه

انجیل بر سر نیزه کردنِ ترامپ، همزمان با هیاهوی اعتراضات در پایتخت امریکا

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image