K1inUSA
دستگیری پیرزن امریکایی به جرم عقب افتادن اجاره؟

دستگیری پیرزن امریکایی به جرم عقب افتادن اجاره؟

فیلمی در رسانه‌های فارسی منتشر شده با این توضیح: «دستگیری و زنجیر کردن دست و پای پيرزن ٩٣ ساله‌ی فلوريدايى به دلیل چند ماه عقب افتادن پرداخت هزینه‌ی اقامت خانه‌ی سالمندان توسط پلیس آمریکا»

لینک فیلم

متن توضیح، حاوی تمام واقعیت نیست و به ظرایف موجود در قوانین کشور امریکا توجه ندارد. این پیرزن اجاره‌ی خود را پرداخت نکرده و از محل اقامت بیرون انداخته شده است. سپس به جرم «trespassing after a warning» یعنی تردد غیر مجاز در محل بعد از دریافت اخطار، دستگیر شده، نه عدم پرداخت اجاره. اگر دقت کنید، در فیلم منتشر شده به trespassing اشاره شده است.

پس اجاره ندادن دلیل اصلی دستگیری نبوده، بلکه بصورت غیر مستقیم موجب شده مالک محل اقامت، با وی مشکل پیدا کند و اجازه‌ی حضور مجدد و تردد در آن محل را ندهد اما پیرزن اطاعت نکرده و طبق قوانین دستگیر شده است.

طرز برخورد با وی توسط پلیس انتقاداتی را برانگیخته اما پلیس از اقدام خود دفاع کرده و گفته پیرزن چاره‌ای برای ماموران ما باقی نگذاشته است! ایالت فلوریدا قوانین سفت و سختی برای تردد غیر مجاز در املاک خصوصی دارد. در مقررات فلوریدا،

Title XLVI, CRIMES

Chapter 810, BURGLARY AND TRESPASS

آمده: هر کسی که بدون اجازه، مجوز یا دعوت و بصورت عمدی وارد یک ملک یا وسیله‌ی نقلیه در تملک دیگری شود و آنجا بماند، مرتکب تخلف یا جرم trespassing شده است.

تردد غیر مجاز در حالت کلی تخطی درجه دو از قانون تلقی و طبق بند 775.082 یا 775.083، جریمه خواهد شد. اگر در هنگام تردد غیر مجازِ فرد خاطی، فرد دیگری در محل حاضر باشد، تخطی از نوع درجه یک خواهد بود و در صورتی که فرد خاطی مسلح باشد، عمل وی از نوع جرم جنایی درجه ۳ تلقی می‌شود.

مقامات محلی گفته‌اند این پیرزن کمک نهادهای حمایتی را رد کرده و دفتر دادستان ایالتی فلوریدا با بررسی فیلم‌های دوربین‌های نصب شده روی لباس ماموران پلیس، اعلام کرده‌اند که تعقیب کیفری پیرزن لازم نبوده است. اتهام تردد غیر مجاز پس از اخطار، یک هفته پس از دستگیری از پیرزن برداشته شده است.

در پیوست می‌توانید فیلمی از جزئیات دستگیری و فریادهای این پیرزن، چند روز پیش از تولد ۹۴ سالگی‌اش را ببینید.

منبع

پیشتر در یادداشت «مرغ‌های دردسرساز، پای پلیس را به خانه باز کردند!» به اتفاقی که برای خودمان افتاده بود اشاره کرده بودیم:

https://t.me/K1inUSA/4206

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image