K1inUSA

روحانی امریکایی: اگر میخواید واقعا مومن باشید لطفا برگردید کشور خودتون!

(+ نظرخواهی از مخاطبین)

صحبت‌های جالب و البته عجیب شیخ نورالدین (روحانی امریکایی‌الاصل که در جوانی به اسلام روی آورده و پس از مدتی شیعه شده) خطاب به حضار در مرکز اسلامی لوئیویل، بعد از راهپیمایی نمادین اربعین: برای یک مسلمان حرام است که از کشور اسلامی‌اش به بلاد کفر هجرت کند. ماندن شما در امریکا اشتباه است! مگر اینکه قصد و نیت و هدف و فعالیت شما گسترش و پیشرفت اسلام باشد.

بخشی از صحبت‌ها بطور خلاصه: اگر میخواهد واقعا مومن باشید لطفا برگردید کشور خودتون، ما اینجا به مومن نیازی نداریم! اگه واسه درس اومدین، درستونو که خوندین برگردین کشورتون و به مردم خودتون کمک کنید، اگرم به هدف تامین آینده‌ی مادی و اقتصادی‌تون اومدین، وقتی پول جمع کردین یه لطفی بکنید و برگردین کشورتون… اگه اینجا دارین زندگی میکنین و هدفتون ایجاد انقلاب و گسترش اسلام نیست، در مسیر اشتباهی هستید. مومن بودن در عراق و ایران راحته چون اونجا همه چیز این‌طور طراحی شده که مومن بودن رو راحت کنه، خانم‌ها حجاب دارند، غذاها حلاله، مردها ان‌شاالله باوقار اند…

کلیپ ۴ دقیقه‌ای سخنرانی با زیرنویس فارسی پیوست شده. نظرتون چیه؟ مخصوصا اگر ساکن امریکا یا کانادا هستید یا مدتی اینجا زندگی کردید دوست داریم واکنش‌تون به این صحبت‌ها رو بدونیم.

♦️ اخیرا نقل قولی از خانم نعیمه اشراقی منتشر شده که در پاسخ به اعتراضات نسبت به فرستادن دخترش به کانادا ابتدا یه جورایی از پدربزرگش (حضرت امام) ابراز برائت کرده و نوشته «من قربانی یه سر مسائل بودم و هستم. پدربزرگ من هر کاری کرده به من چه؟». بعد نوشته چرا نباید دخترم رو بفرستم اونجا وقتی نماز دخترم در کانادا به مراتب باکیفیت‌تر شده و اونقدری که در کانادا دعا میخونه عمرا در ایران اینقدر دعا می‌خوند! آیا موافقید مسلمانی که در امریکا مونده و برای گسترش اسلام تلاش نمیکنه باید برگرده کشورش؟ آیا مومن بودن در ایران راحت‌تر از امریکاست یا بالعکس؟

حتی اگر ساکن امریکا نیستید و نبودید هم می‌تونید نظرتون رو لااقل در مورد بخشی که به ایران مربوط میشه بنویسید:

کانال ادمین ها در تلگرام

 

➖ پی‌نوشت:

برادر نورالدین در Virgin Islands، از جزایر واقع در دریای کارائیب متعلق به ایالات متحده به دنیا آمده و با پدربرزگ و مادربزرگ خود زندگی کرده است. آنها اصالتا از مهاجرین ارمنی به امریکا بوده‌اند که نزدیک به بیش از صد سال پیش به امریکا مهاجرت می‌کنند.

او سپس به Tampa در ایالت فلوریدا (یکی از جنوبی‌ترین ایالت‌های امریکا) نقل مکان می‌کند. ایشان شخصیت بسیار برونگرا و رکی دارد، مانند خیلی از مردان سفیدپوست که گاهی ابایی از آنچه می‌گویند ندارند. اما تفاوت اصلی ایشان با غالب مردان سفید امریکایی این است که ایشان مسلمان است. برادر نورالدین همچنین مدت ۵ سال در قم، همراه با خانواده‌اش، مشغول به تحصیل دروس حوزوی بوده و لذا تسلط بسیار خوبی به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی دارد. لذا روی هم رفته این ویژگی‌ها او را برای مسلمانان و به خصوص جوان‌ها جذاب کرده است. در کل، صحبت‌های ایشان و تفسیرش از احکام را باید با توجه به عقبه و محیط محدود و منحصر به فردی که او در آن رشد یافته استماع نمود و تحلیل کرد.

 

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image