K1inUSA

زندگی در امریکا و نسبت آن با تقویت استکبار!

سوال مخاطب 1️⃣:‌ من برام سوال شده چطور یک بچه مسلمان میتونه سال‌ها مرگ بر آمریکا بگه، شیطان بزرگ، استکبار جهانی و … بعد بلند شه بره با فاند همین دولت امریکا براش کار کنه تا اونا بتونن بیشتر رشد کنن و از اونور خانواده و ملت خودش و برادران مسلمانش رو بیشتر تحت فشار قرار بده… چطور ممکنه؟

پاسخ #مرد_یخی ❄️:

من اول یک مثال می‌زنم و بعد پاسخ می‌دهم. در کشور ما چند سال پیش عده‌ای با شعار مرگ بر آل سعود، از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند و به سفارت آسیب زدند. حالا اگر یکی از این افراد تصمیم بگیرد از جهت معنوی برود ساکن مدینه منوره شود و در این شهر مشغول به کار شود، به نظر شما دچار تناقض است؟ به نظرم قبول خواهید داشت که دچار تناقض نیست. دلیلش این است که شما در ذهن خود می‌توانید بین شعار مرگ بر آل سعود که مخالفت با حکومت عربستان است، و مردم و کلیت کشور عربستان به راحتی تفکیک قائل شوید. حالا برویم سراغ امریکا و سوالات شما:

۱. شعار مرگ بر امریکا، تبری جستن از افعال دولت امریکاست. همین طور شیطان بزرگ و استکباری دانستن امریکا هم به سیاست خارجی این حکومت برمی‌گردد. حالا اگر کسی به این‌ها باور داشته باشد، آیا تناقض دارد همزمان باور داشته باشد امریکا دارای دانشگاه‌ها و شرکت‌های علمی تحقیقاتی خوب و فرصت‌های شغلی بهتر در مقایسه با ایران است و بخواهد از چنین فرصت‌هایی استفاده کند؟

۲. می‌ماند این که فرموده‌اید کسی که در امریکا تحصیل یا کار می‌کند، با پول دولت امریکا برای دولت امریکا کار می‌کند تا رشد بیشتر کند و خانواده و ملت و برادران مسلمان خود را تحت فشار قرار دهد. اکثریت شاغلین در امریکا، کارمند دولت امریکا نیستند. نه برای دولت امریکا کار می‌کنند و نه از آن حقوق می‌گیرند، لذا این طور نیست که خروجی فعالیت او مستقیماً منجر به تحت فشار قرار گرفتن خانواده‌اش شود. بله در کلیت به رشد امریکا به عنوان یک کشور کمک می‌کنند، اما به شخصه بهره هم می‌برند. وقتی سبک سنگین کنند ممکن است به این نتیجه برسند که بهره‌ای که می‌برند، بیش از سودی است که به امریکا می‌رسانند.

۳. اگر بخواهیم با منطق شما رفتار کنیم، حتی نباید از سی‌پی‌یو و سایر اجناس امریکایی استفاده کنیم چون در نهایت پولش به جیب یک شرکت امریکایی می‌رود و این کشور را تقویت می‌کند. خود شما وقتی از کامپیوتر استفاده می‌کنید، نگران نیستید پولی که بابت خرید داده‌اید موجب فشار به خانواده‌تان شود؟

نظر مخاطب 2️⃣:

به نظر من کسی که داره در امریکا کار و زندگی می‌کنه (کسی هم که درس می‌خونه معمولاً عملاً کار هم می‌کنه یعنی پروژه انجام می‌ده یا کار جانبی) داره به استکبار جهانی خدمت مستقیم می‌کنه و در پیشرفت آمریکا سهیم هست. در تمام قدرت گرفتن آمریکا، در تمام جنایات اون‌ها، در تمام تحریم‌هایی که می‌کنه، در تمام فسادهایی که می‌کنه، در تمام خون هایی که می‌ریزه شریک هست. علاوه بر اون عمده‌ی درآمد دولت آمریکا از طریق مالیات هست که خوب مالیات هم پرداخت می‌کنند. در نتیجه از دو طرف شریک استکبار هست، حالا به هر نیتی، درس یا کار یا پول یا هر چی …

پاسخ #سید_حسینی:

چه فتوای تندی، الحمدالله که حکم مرجعیت ندارید وگرنه داستان جدیدی می‌شد 🙂

اما با این تفسیر شما، تمام دنیا داره به استکبار جهانی کمک مستقیم میکنه. چون یک کشور اسلامی اگر با غرب همکاری و یا داد و ستد داره هم نوعی کمک به اقتصاد آن‌ها میکنه و در نتیجه باعث پیشرفت غرب میشه. مثلاً همین بودن در فضای مجازی باعث چرخش بهتر و بیشتر پلت فرم‌های غربی میشه، و هر کاری که جمهوری اسلامی یا هر مسلمانی خارج از مرزهای خودش و با کمک یک کشور غربی انجام میده “در تمام قدرت گرفتن آمریکا، در تمام جنایات اون‌ها، در تمام تحریم‌هایی که می‌کنه، در تمام فسادهایی که می‌کنه، در تمام خون‌هایی که می‌ریزه شریک هست.”

اصلاً جای دوری نریم، همین تلگرام که این پیام رو دادید، وجود شما باعث پیشرفت و روی کار ماندن تلگرام میشه و در نتیجه همه حرف‌هایی که زدید به شخص شما هم برمیگرده. در یک کلام، چیزی که شما پیشنهاد می‌کنید، تنها راه متهم نشدن به آن، زندگی نکردن و مردن است. البته اونم تضمینی نیست… 🙂

پاسخ صوتی #سید_حسینی به سوال مخاطب 1️⃣ در پیوست

 

Avatar

نویسنده مهمان

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image