K1inUSA

سرانه‌ی سقط جنین در ایران بیش از امریکاست!!!

اخیراً از چند مسئول در ایران شنیدم که سالانه بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار سقط جنین در ایران انجام می‌شود که نشان‌دهنده‌ی یک رشد خیره‌کننده در سال‌ها و دهه‌های اخیر است. بخش‌های کوتاهی از دو خبر را بخوانید:

«آمارها حکایت از وقوع روزانه یک‌هزار سقط جنین در کشور دارد؛ یعنی هر ساعت حدود ٤١ مورد و هر ‌سال ٣٦٥‌هزار مورد. این اعداد در کنار آمار موالید، معنای دیگری پیدا می‌کنند. بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور، در ‌سال ٩٧، یک ‌میلیون و ٤٦‌هزار و ٩٩ نفر به دنیا آمده‌اند؛ یعنی هر ساعت ١٦٧ نوزاد. بر این اساس هر ساعت ٤١ جنین از دست می‌روند و در مقابل ١٦٧ نوزاد به دنیا می‌آیند.

منبع

«آمارهای سقط جنین،‌ وحشتناک است: در سال۸۵ پزشکی قانونی اعلام می‌کند حدود سه هزار مورد در کل کشور از این سازمان مجوز سقط دریافت کرده‌اند. سال ۹۴ این آمار را حدودده هزار مورد اعلام می‌کند. اما آمار تمام سقط‌ها یعنی سقط‌های قانونی و غیرقانونی بسیار فراتر است و هر سال نیز در حال افزایش است. ابتدا نگاهی به سیر تغییرات این آمار در دو دهه‌ی اخیر بندازیم؛ سال ۷۴ وزارت بهداشت اعلام می‌کند ۸۰ هزار سقط‌ جنین در سال داریم. یعنی حدود ۲۲۰ جنین در روز. در این فاصله زمانی آمار دیگری نداریم تا سال ۹۲ که وزارت بهداشت آمار سقط جنین را ۲۵۰ هزار جنین در سال اعلام می‌کند. یعنی هر روز حدود ۷۰۰ موجود زنده، کشته می‌شدند. اما در جدیدترین آمار در سال ۹۶، دکتر محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت اعلام می‌شود که سالانه «بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار» سقط جنین غیرقانونی در کشور گزارش می‌شود؛ یعنی طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، هر روز هزار جنین در کشور کشته می‌شود و تنها حدود ده مورد قانونی است! البته من آمار موثقی در مورد حدود ۷۰۰ هزار سقط در سال را هم دیده‌ام که در رسانه‌ها هم اعلام کردم و حتماً تا کنون این میزان بیشتر هم شده است. تازه این‌ اعداد، آمار دقیق نیستند و همانگونه که گفتم، برداشت از قرائن و شواهد است. آمار دقیق قطعا خیلی بیشتر از این اعداد است. این در حالی است که ما قانون داریم و می‌توان با اجرای درست آن، هم آمار کلی سقط را کاهش داد و هم از این تعداد سقط غیرقانونی با عوارض و تبعات شدید، جلوگیری کرد.»

منبع

این‌گونه آمارها توسط مسئولان دیگری هم اعلام شده است ( مثلا اینجا را ببینید ) . بعد از دیدن این اعداد برق از کله‌ام پرید و چند هفته‌ای طول کشید تا بتوانم هضم‌شان کنم.

در امریکا نیز مثل ایران آمار متفاوتی از سقط جنین می‌دهند چون آماردهی از این معضل توسط قانون الزامی نشده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) و موسسه‌ی Guttmacher آمارهای سقط جنین را با روش‌های مختلف اندازه‌گیری و اعلام می‌کنند. مرکز CDC بر آمار اعلامی ایالت‌ها تکیه می‌کند و موسسه‌ی Guttmacher به این آمار اتکا نمی‌کند و به طور دوره‌ای بررسی‌هایی جهت استخراج اعداد و ارقام انجام می‌دهد، به همین دلیل اعداد اعلامی این موسسه بالاتر بوده‌اند.

بطور خلاصه در امریکا تا سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ چیزی بین ۱۷۰۰ تا ۲۳۰۰ سقط جنین انجام می‌شد و در سال‌های اخیر، ایران شاهد روزی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ مورد سقط است! این در حالی است که جمعیت امریکا ۴ برابر ایران است.

منابع آمار آمریکا: 123

بیایید آمار بدبینانه‌ی امریکا (روزی ۲۳۰۰) را با آمار ایران (روزی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰) مقایسه کنیم: **معنایش می‌شود اینکه سرانه‌ی سقط جنین اعلام شده در ایران، ۱.۷ تا ۳.۵برابر امریکاست.

عجیب‌‌تر آنکه از دهه‌ی ۹۰ میلادی، نرخ سقط جنین در امریکا بطور کلی رو به کاهش بوده و تا سال ۲۰۱۶ به حدود نصف سال ۱۹۸۰ رسیده است.

و هنوز در سرم صدایی زمزمه می‌کند که مگر سال‌ها نمی‌گفتیم آمار وحشتناک سقط جنین و قتل نفس نوزادان در امریکا نشانه‌ی روشنی از سقوط اخلاقی این کشور و به قهقرا رفتن غرب است، پس چه شد؟ حال در مورد آمار روزافزون ایران چه بگوییم؟ سقوط اخلاقی یا چه؟

جهت نظر دادن در مورد این یادداشت می‌توانید با مراجعه به بیوی کانال به ادمین پیام دهید تا در کانال نظرات منتشر شده و مباحثه صورت گیرد.

جنین ۴۰ هفته‌ای در بخش جهان‌های بدن (The Body Worlds)، موزه‌ی علم تجربی و تکنولوژی ارگان امریکا

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image