K1inUSA

لباس خانم‌ها در انیمیشن‌های کودکانه

➕ شیر دادن به نوزاد در مکان‌های عمومی

دوتا نکته بگم که شاید خیلی‌ها فکر نکنن در جامعه‌ی امریکا وجود داشته باشه.

اگر لباس پوشیده‌ی خانم حاضر در انیمیشن‌ کوسه‌ها رو ببینید، شاید فکر کنید من رفتم به عمد این فیلم رو انتخاب کردم تا با فرهنگ مخاطب ایرانی سازگار باشه. یعنی مثلاً بقیه‌ی انیمیشن‌های آهنگ کوسه‌ها با لباس‌های لخت و پتی بوده و مثلاً این یه دونه مناسبه.

باید بگم که نه، اینطور نیست. اتفاقاً دیروز داشتم به همین موضوع فکر می‌کردم که وقتی کوچولومون پای انیمیشن‌های امریکایی در یوتیوب میشینه خیلی نباید نگران وضع پوشش کارکترها باشیم. حجاب اسلامی ندارن اما اغلب یه سطحی از پوشش رو رعایت میکنن که برای بچه‌ها مناسب باشه. چیزی که در ایران از انیمیشن‌های امریکایی نمود داره، امثال ساخته‌های کمپانی دیزنی هست که وضع‌شون متفاوته. اما مثلاً می‌تونم بگم ما که امریکا زندگی می‌کنیم، فرزندمون غیر از انیمیشن ماشین‌ها (Cars) تا حالا چیزی از دیزنی ندیده و وقتش رو با انیمیشین‌های یوتیوب میگذرونه. با این حال پوشش‌های نامناسب و لختی در جامعه وجود داره و در معرض دید بچه‌هاست.

 

یه اتفاق هم اخیراً افتاد که مرتبط با همین بحث حیا و پوشش هست و شاید ذکرش خالی از لطف نباشه.

یکی از همراهان‌مون که خانم محجبه‌ای هست، می‌خواست نوزادش رو در پاساژ شیر بده. چشم‌مون افتاد به یک Family Room در کنار محل دستشویی‌ها. در انتهای راهرویی خلوت به حالت اتاق نشیمن چندتا مبل گذاشته بودن برای استفاده‌ی خانواده‌ها و بچه‌ها. مادر اونجا میشینه و با رعایت حجاب به بچه‌ش شیر میده.

تعریف می‌کرد که در زمان شیردهی سه تا مرد امریکایی اومدن روی مبل کناری بشینن اما وقتی فهمیدن یه خانم داره به بچه‌ش شیر میده تو این مایه‌ها گفتن که «اوپس ببخشید» و رفتن. تعمیم نمیشه داد اما بامزه بود و یاد یا الله گفتن خودمون افتادم 🙂

نکته‌ی دیگه اینکه در خیلی از ایالت‌های امریکا، نشان دادن عورت مثلاً سینه‌ی کامل زنان جرم از نوع Indecent exposure یعنی نمایش بی‌شرمانه‌ (اندام جنسی) حساب میشه و مجازات مالی و حبس داره (البته این قانون در برخی فستیوال‌ها و تجمعات نقض میشه و پلیس هم برخورد نمیکنه). بعد دیدن وقتی خانمی میخواد به نوزادش شیر بده شاید سینه‌ش در معرض دید قرار بگیره. اومدن استثناء گذاشتن که این مورد شامل اون نهی قانونی نشه. الآن در همه‌ی ایالات پنجاه‌گانه‌ی امریکا این قانون وجود داره که به مادر اجازه میده در مکان عمومی شیردهی رو انجام بده.

جزئیات قوانین شیردهی در مکان‌های عمومی امریکا

 

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image