K1inUSA

مردم امریکا طرفدار اسرائیل‌اند یا فلسطین

فکت‌های جالبی از نظرسنجی اخیر

بر اساس یک نظرسنجی جدید که توسط Morning Consult و Politico در هفته‌ی دوم جنگ اخیر غزه و اسرائیل انجام شده، نظر رای‌دهندگان امریکایی را در مورد منازعات جاری پرسیده‌اند. این نظرسنجی میان ۱۹۹۲ فرد امریکایی انجام شده که شهروند این کشور هستند و با گرایش مشخص سیاسی در سیستم انتخاباتی امریکا نام‌نویسی کرده‌اند.

جالب اینجاست که اکثریت نظردهندگان یعنی ۶۱ درصد، یا موضع مشخصی ندارند و یا نسبت به هر دو سوی ماجرا حس شفقت و دلسوزی بروز داده‌اند.

بطور مشخص، ۳۲ درصد گفته‌اند که نظر قطعی ندارند و ۲۹ درصد نیز بیان داشته‌اند که بطور مساوی نسبت به هر دو سوی ماجرا، یعنی هم اسرائیل هم فلسطین حس دلسوزی دارند. ۱۱ درصد بطور یک‌طرفه سمت فلسطینی‌ها و ۲۸ درصد به شکل یک‌جانبه سمت اسرائیلی‌ها ایستاده‌اند که قابل تامل و تاسف است.

همانطور که انتظار می‌رود، حمایت از اسرائیل بین جمهوری‌خواهان خصوصاً مسن‌ترها ریشه‌دارتر و پر رنگ‌تر است اما به شخصه برایم غیر منتظره بود که دموکرات‌های طرفدار فلسطین از طرفداران اسرائیل بیشتر باشند.

۳۸ درصد رای‌دهندگان امریکایی گفته‌اند چندان در مورد منازعه‌ی اخیر اطلاعات ندارند و مطالعه‌ی زیادی نداشته‌اند.

دموکرات‌های امریکا، در یک رویکرد غیر قابل انتظار و جالب، طرفداری بیشتری از فلسطین کرده‌اند. ۱۸ درصد دموکرات‌ها طرفدار فلسطین‌اند و تنها ۱۲ درصد از اسرائیل طرفداری می‌کنند. این در حالی است که اکثر دموکرات‌ها یا نسبت به طرفین دلسوزی دارند (۳۶ درصد) و یا نظر قطعی ندارند (۳۴ درصد).

جمهوری‌خواهان حمایت قاطعی از اسرائیل دارند (۵۱ درصد) و فقط اقلیت محضی از آنان (۳ درصد) طرفدار طرفدار فلسطین‌اند.

نسل‌های جوان امریکایی بیشتر سمت فلسطین ایستاده‌اند و هر چه نسل‌ها پیرتر می‌شوند، از فلسطین فاصله گرفته و به سمت اسرائیل گرایش پیدا می‌کنند؛ بطوری که بین ۱۸ تا ۳۴ ساله‌ها، طرفداری از فلسطین ۱۸ درصد و اسرائیل ۱۵ درصد است اما در بین بالای ۶۵ ساله‌ها، ۳۹ درصد طرفدار اسرائیل‌اند و تنها ۸ درصد طرفدار فلسطین.

بصورت کلی، در هفته‌های اخیر تظاهرات ضد اسرائیلی متعددی در امریکا برگزار شد اما نمی‌توان دیدگاه مشخص و واحدی بین امریکایی‌ها در خصوص مناقشه‌ی فلسطین سراغ گرفت.

با توجه به نتایج بالا و اینکه افکار عمومی امریکا از جوانب مختلف بر مساله‌ی فلسطین اثرگذار است، فرصت‌های بزرگی در جهت تاثیرگذاری بر نسل‌های جوان امریکایی وجود دارد.

منبع

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image