K1inUSA

نعمتی به نام صبا

مسجد، مرکز اسلامی و مدرسه‌ی صبا در شمال سن‌حوزه واقع شده و اسمش مخفف‌شده‌ی عبارت «انجمن شیعیان منطقه‌ی خلیج (بی‌اریا)» هست:

SABA=Shia Association of Bay Area

در شب‌های قدر و سایر اوقات، سخنرانی و مراسم به زبان‌های مختلف بصورت همزمان در سالن‌های این مسجد برگزار میشه: اردو، فارسی، انگلیسی و عربی

این چند شبی که دیدم، سالن اصلی رو به اردو زبان‌ها دادند و شلوغ‌ترین و پرشورترین مراسم (به همراه عزاداری‌های سبک پاکستانی) مربوط به این برادران و خواهران هست.

نبی‌رضا عبیدی ، روحانی متولد شهر علیپور هند، امام و عالم مقیم صباست. اطلاعات بیشتر در مورد پیشینه و فعالیت‌های صبا رو اینجا می‌تونید ببینید، البته مطمئن نیستم همه‌ش دقیق باشه

لینک

 

صفحاتی به زبان انگلیسی دیدم که علما و هیات امنای صبا رو مورد عنایت قرار دادند به این اتهام که خمینی‌چی و طرفدار گروه‌های تروریستی (!) مثل حزب‌الله هستند.

مسجد از لحاظ مالی وضع خوبی داره و علاوه بر افطار در تمام ماه رمضان، مخلفات و میوه و شیرینی و غیره رو هم بصورت مفصل برای جمع چند صد نفره‌ی مومنین فراهم میکنه که میشه گفت این پذیرایی در امریکا انگشت‌شمار هست.

با این حال به نظر نمیرسه به ایران وابستگی مالی داشته باشند. چند شب پیش، فراخوان کمک داده شد و هدف روی ۱۴۵ هزار دلار تعیین شد. شاید باورتون نشه اما فقط در سالن فارسی ۱۳۰ هزار دلار جمع شد و اعلام کردند برای اولین بار، میزان کمک‌های فارسی‌زبان‌ها از اردوزبان‌ها بیشتر بوده. احتمالا امشب با فراخوان دوم، کمک‌ها مبلغ ۱ میلیارد تومان رو رد خواهد کرد.

اتحاد و انسجام خوبی بین شیعیان ملل مختلف حاکم هست. نماز جمعات و خیلی از دعاهای عربی مثل جوشن، مجیر و کمیل در سالن اصلی و با حضور همه‌ی ملیت‌ها برگزار میشه.

صبا یک مدرسه هم داره که پایه‌های تحصیلی به همراه مهدکودک رو پوشش میده و حتی خودشون کتاب هم تالیف می‌کنند. در کل وجود چنین مرکزی، یک نعمت بزرگ در منطقه‌ی شمال کلفرنیا (سن‌حوزه و سن‌فرانسیسکو) هست.

البته همه‌ی این‌ها که بیان شد یک وجه دیگه هم داره: خانمی در مسجد به همسرم می‌گفت با وجود صبا آدم دیگه کمتر خلأ معنوی (که در امریکا بیداد میکنه) رو حس میکنه، برا همین خیلی‌ها پابند میشن و برنمیگردن…

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image