K1inUSA

ولا یحزنک قولهم ان العزة لله جمیعا هو السمیع العلیم ۱

تجربه‌ی تاریخی ثابت کرده که دل‌های مظلومان و ستمدیدگان عالم بیشتر مهیا و آماده‌ی پذیرش حق است و اینان هستند که به ندای فطرت خود لبیک می‌گویند. آن‌ها ظلم و سرکوب را نه مانعی بر سر راه خود که وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف و نزدیک شدن به خداوند بلند مرتبه می‌دانند. ستمدیدگان مبارز در راه حق، از هر قوم و نژادی عزیز و عزتمند هستند. کم نیستند از میان امریکایی‌های آفریقایی تبار که ندای برابری، برادری، و ظلم‌ستیزی اسلام را شنیده‌اند و اسلام را تنها راه الهام‌بخش برای مبارزه با سرکوب، تحقیر، و نژادپرستی یافته‌اند و می‌دانند که در این راه، به تبعیت از مولایشان اما حسین علیه‌السلام، عزت تنها برای خداست.

شاید نام Malcom X، از جمله مسلمانان مبارز و فعال حقوق سیاه‌پوستان، یکی از تنهاترین افرادی باشد که شنیده‌ای در راه مبارزه با نژادپرستی و حقوق سیاهان جان خود را تقدیم کرد. اما هستند مسلمان‌شدگان سیاه‌پوست دیگری که در راه اسلام و اعتلای آن در امریکای شمالی مبارزه کرده‌اند و هزینه‌ی آن را تا سر حد جان پرداخته‌اند. Imam Mujahid Abdul-Karim، متولد ۱۹۴۴ در ایالت آرکارنزاو امریکا، روحانی شیعه‌ی سیاه‌پوستی است که تاثیر بسزایی میان جامعه‌ی سیاه‌پوستان لس‌آنجلس کلفرنیا دارد و در مسجد‌الرسول لس‌آنجلس، که موسس آن نیز هست، آتش‌بس Watts Gang میان چهار گروه خطرناک گانگستری در لس‌آنجلس را رهبری کرد.

امام مجاهد عبدالکریم با مشاهده‌ی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران چندین بار به ایران سفر می‌کند و برای مدتی نیز در قم مشغول به تحصیل دروس حوزوی می‌شود. در ششم جولای ۲۰۱۷، پلیس FBI بدون هیچ‌گونه اطلاع قبلی و داشتن مدرکی از کوچکترین خطا یا جرمی از امام، صبح زود حدود ساعت پنج و بیست دقیقه به خانه او هجوم می‌آورند و به بدترین وجه دستگیرش می‌کنند و برای مدتی او را در زندان نگهداری می‌کنند. Imam Abdul Alim Musa، متولد ۱۹۴۵ ایالت آرکانزاو و بزرگ شده در ایالت کلفرنیا، از دیگر مسلمانان سیاه‌پوست امریکایی است که با ندای ظهور انقلاب اسلامی در ایران به اسلام روی می‌آورد. او به داشتن عقاید ضد صهیونیست معروف است و فعالیت‌های گسترده‌ای را در ایجاد آگاهی نسبت به صهیونیسم در امریکا انجام داده است. امام موسی به خاطر فعالیت‌های سیاسی، مذهبی و مدنی از ورود به کشور انگلستان برای همیشه منع شده است. او موسسه Islamic Institute of Counter-Zionist American Psychological Warfare را در سال ۲۰۱۱ تاسیس کرد و هدف آن را مقابله با تلاش هماهنگ دشمنان اسلام برای ایجاد و حفظ چهره‌ای نادرست از اسلام و مسلمانان به عنوان تهدیدی خطرناک برای نظم جهانی معرفی کرده است. امام موسی چندین بار مورد بازجویی پلیس امریکا و نیز حمله‌ی افراد مسلح قرار گرفته است و آخرین بار در سال ۲۰۱۸ توسط افرادی به شدت مجروح شد.

خواهر مرضیه هاشمی نیز با تاثیرپذیری ژرف از امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران راه مبارزه را آموخت و نزدیک به ۲۰ سال است که در ایران زندگی می‌کند. او چندین بار از سوی پلیس امریکا بدون هیچ مدرک یا دلیل موجهی مورد بازجویی قرار گرفته است که آخرین آن چند روز پیش بود و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد. بسیار هستند عزیزان مسلمان سیاه‌پوست امریکایی که به اسلام روی آورده‌اند تا از طریق آن با ظلم و تبعیض مبارزه کنند و در این راه تنها عزت را از خداوند می‌دانند. امیدواریم خواهر مرضیه هاشمی نیز از این امتحان دشوار الهی سربلند بیرون بیاید و خداوند متعال بر عزت ایشان روز به روز بیافزاید.

۱. سوره مبارکه یونس آیه ۶۵

Avatar

سعید کیانپور

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image