K1inUSA

قمار تاریخی بر سر واکسن

آگاهم به اینکه این حرف مورد پسند بعضی دوستان نیست، ولی:

دولت روحانی دو ضربه‌ی کاری به اعتماد مردم نسبت به نظام زد. در هر دو موضوع هم با یک کارگردانی ویژه، شخص آقا رو جلو انداخت و آماج حمله‌ها کرد. یکی جریان آبان ۹۸ و دیگری جریان واکسن. سرمایه‌ی اعتماد مردمی سر این دو جریان به تاراج رفت و ما هیچ پاسخ درخوری به مردم نداشتیم (طبیعتاً منظورم از پاسخ درخور، گزارش‌های خانم ذبیح‌پور و امثالهم نیست.)

اولِ جریان واکسن و سخنرانی مقام معظم رهبری به بعضی دوستان گفتم، که ما یک قمار تاریخی داریم می‌کنیم. امروز و با اعلام واردات واکسن بایون‌تک باید بپذیریم که ما، سوگمندانه این قمار را باختیم (حالا تو بگو در رسانه باختیم یا هر چی)

باختی که ترمیم‌ش سال‌ها زمان میبره و قلب‌هایی که دیگر به آسانی با نظام و تصمیمات آن همراه نمی‌شوند…

من یه عنوان یک طلبه‌ی انقلابی مدافع نظام و آقا، (که تازه بحمدلله تا الآن از أقربا هم کسی را در کرونا از دست نداده) ، دست اون پزشک و دانشمندی که برای رسیدن به واکسن ایرانی تلاش کرد می‌بوسم، اما، اما از امثال این عاشقان شوآف که با پول بیت‌المال، آبروی نظام و آقا را بردند، هرگز نمی‌گذرم. اگر به فکر آخرت خود بودید، گوشه‌ای پیدا می‌کردید و تا آخر عمر زبان به کام می‌گرفتید.

هرکسی این روزها از کرونا فوت میکنه، اطرافیانش کوهی از خشم‌اند نسبت به نظام و ما هیچ پاسخی نداریم.

پی‌نوشت از این یادداشت از دوستی مدافع رهبری هست. طبیعتاً تمام اون رو قبول ندارم، مثلاً دولت روحانی در اصل ماجرا ماجرای واکسن به آبروی رهبری ضربه نزد، مشاورین کم‌اطلاع و وعده‌ و وعیدهای منصوب رهبری (مخبر) موجب شدن اون سخنان گفته بشه و به اعتبار رهبری ضربه‌ای غیر قابل ترمیم وارد بشه. از سوی دیگه رهبری دولت روحانی رو تا روز آخر بر سر کار حفظ کرد، پس نمی‌تونیم بصورت منفک و جدا تحلیل کنیم. یادداشت رو گذاشتم بعنوان نمونه‌ای که ببینیم حتی دیگه مدافع‌ترین مدافعان هم یارای دفاع ندارن و اگر کمی چشم انصاف و عقل واقع‌بین داشته باشن، خرمن آتشی که هیزمش اعتماد مردم شده رو به چشم سر می‌بینن.

حتماً فیلم‌های اعتراضات تند و تیز داغ‌دیدگان رو مشاهده کردید. لازم نیست لینک بدم، چون از یک طرف حاوی سخنان تند و توهین‌آمیز هستن و از طرف دیگه فضا پر شده از این اعتراضات، کمتر کسی هست که ندیده باشه.

برخی از این حرف‌ها بی‌انصافی هست؟ بله

همه‌ی تقصیرها بر عهده‌ی رهبری نیست؟ بله

واکسن، فقط فایزر و مدرنا نیست؟ بله

اما موقع سخنرانی عجیب رهبری گفته بودیم چطور مردم در بهت و ناباوری فرو رفتن. گفتیم چطور یک سخنرانی نسنجیده، مثل آبان ۹۸ آتش به اعتماد مردم زد. صدها بار گفته بودیم اگر واکسن داخلی نتیجه نده یا دیر نتیجه بده، این قمار بزرگ برای نظام گران تمام خواهد شد.

گفتیم و مثل همیشه گوش نکردید. حالا این حس و حال مردمی‌ست که دارن دونه‌دونه داغ عزیزان‌شون رو می‌بینن. خیلی سخته کسی که داغ می‌بینه رو آروم کرد، خیلی اوقات اصلاً نشدنی‌ه. سخته بهش گفته بشه رهبری ۱۰۰ درصد مقصر نیست، بلکه ۵ درصد مقصره. حتی اگر راست‌گوترین راست‌گویان عالم هم باشید سخته بخواید باور کنن حرف رهبری سیاسی نبود، بلکه به هر ترتیب از سر نگرانی برای جان مردم اون تصمیم رو گرفت.

مردم داغ‌دیده گوش‌شون از این حرف‌ها پره، قبول نخواهند کرد، اون‌ها حالا همه چیز رو از چشم رهبری و نظام می‌بینن. خیلی سخته ترمیم این رخنه، شاید حتی نشدنی باشه…

 

کیوان ابراهیمی

کیوان ابراهیمی

ثبت نظر

کانال یوتیوب K1inUSA

عضویت در خبرنامه K1inUSA

    می 2024
    ش ی د س چ پ ج
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    مشاهدات بی واسطه ایرانیان از امریکا

    کانال یوتیوب K1inUSA را دنبال کنید.

    برنده ایرپادز پرو اپل شوید!
    اینجا کلیک کنید
    close-link
    برنده خوش شانس ایرپادز پرو اپل به ارزش 249 دلار باش!
    شرکت در قرعه کشی
    close-image